Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin çeşitli değişkenler ve öğretmen öz yeterlikleri bağlamında incelenmesi
Künye
Sağlam-kaya, Y . (2019). Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Ve Öğretmen Öz Yeterlikleri Bağlamında İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 185-204 . DOI: 10.30831/akukeg.420909Özet
Öğretmen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalarda, öğretmenlerin profesyonel anlamda alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve bu ikisinin sentezi olan pedagojik alan bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini en iyi şekilde kullanmaları beklenmektedir. Son yıllarda bu bilgi alanlarına bir yenisi daha eklenmiştir: Teknoloji bilgisi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Günlük hayatta ve eğitsel süreçte kullanılan teknolojilerin sayıları gün geçtikçe artmakta ve bu teknolojilerin eğitim alanında nasıl kullanılacağı ya da teknolojinin öğretim sürecine uygun şekilde nasıl adapte edileceği sorularının cevapları araştırılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı lise öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik eğitim yeterliliklerini belirlemek ve bunu çeşitli değişkenlerle bağlamında incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını, öğrenimlerinin üç, dört ve beşinci yılında olan ve farklı anabilim dallarında öğrenim gören 155 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Teknopedagojik Eğitim Yeterlik (TPACK‐deep) Ölçeği ve Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TTSES) ölçeğinin Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Çalışma sonunda TPACK puanları arasında bölümlere göre anlamlı bir farklılığın olmadığı fakat sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılığın olduğu gözlenmiştir. Ayrıca TPACK puanlarının TTSES puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu bulunmuştur. Teachers are expected to have content knowledge, pedagogical knowledge, and pedagogical content knowledge which is synthesis of two and to use these knowledge in the best way possible. In recent years a new era is added in to professional knowledge of teachers: Technological knowledge and Technological pedagogical content knowledge. The aim of this study is to determine the secondary teachers’ sense of efficacy and technological pedagogical content knowledge (TPACK), to analyze them within the context of some variables and investigate the relationship between TPACK and sense of efficacy. The sample of study consists of 155 secondary preservice teachers who are last, next to the last and third year of their education in a university in Turkey. TPACK-deep scale and a teachers’ sense of efficacy scale was used to collect data. As a result of the study, it is found that TPACK scores are not significant according to departments they attend but significant according to grade levels. TSES scores of participants are high but not significantly different according to departments and grade levels. Also, it is found that TPACK scores are a significant predictor of TSES scores.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
12Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 1 [18]