Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.contributor.authorBayram, Saadet
dc.contributor.authorKotbaş, Selda
dc.date.accessioned2021-07-26T12:15:55Z
dc.date.available2021-07-26T12:15:55Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationKahveci, G , Bayram, S , Kotbaş, S . (2019). Öğretmenlerin Örgütsel Erdemlilik Düzeyleri ile İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 205-226 . DOI: 10.30831/akukeg.428332en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/626904
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8907
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin örgütsel erdemlilik ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Trabzon il merkezinde ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan 298 öğretmenin katıldığı araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla kullanılan ölçek formu üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde “Kişisel ve Mesleki Bilgi Formu”, ikinci bölümde “Örgütsel Erdemlilik Ölçeği” üçüncü bölümde ise “İş doyumu Ölçeği” yer almaktadır. Verilerin analizinde, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis H testi, Man Whitney U Testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; örgütsel erdemlilik ile iş doyumu arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Araştırma bulguları öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algılarının ve iş doyumlarının yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algıları ile okul türü ve branş değişkenleri arasında ve öğretmenlerin iş doyumu algıları ile cinsiyet, yaş, branş, hizmet yılı ve okul türü değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algıları cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algılarının dürüstlük ve bağışlayıcılık boyutunda yaş, cinsiyet ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı biçimde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre örgütsel erdemlilik iş doyumunun anlamlı bir yordayıcısıdır.en_US
dc.description.abstractThis research is done by aiming to determine the relationship between the levels of organizational virtues and job satisfaction of teachers. This research in which 298 teachers, who are working in primary and secondary schools of Trabzon province, participated is done by using relational scanning model. "Organizational Virtuousness Scale" and "Job Satisfaction Scale" scale were used to collect data in the study. The t-test, one-way ANOVA, correlation and multiple linear regression analysis were used in the analysis of the data obtained from the research. According to the results of the research, teachers' perception of organizational virtuousness and job satisfaction is high. While the perceptions of organizational virtuousness differed significantly according to gender variables; age, years of service and school level. However, the level of job satisfaction of teachers did not show any significant difference in terms of gender, age, service years and school level variables. There is a moderately significant positive relationship between teachers' organizational virtuousness perceptions and job satisfaction levels. Moreover, organizational virtuousness has been found to be a significant predictor of job satisfaction. Various suggestions were presented based on the results of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.428332en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErdemliliken_US
dc.subjectÖrgütsel Erdemliliken_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectVirtuousnessen_US
dc.subjectOrganizational Virtuousnessen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel erdemlilik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of the relationship between the levels of organizational virtuousness and job satisfaction of teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6753-3395en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster