Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskin, Bülent
dc.contributor.authorÖzay Köse, Esra
dc.date.accessioned2021-07-26T12:32:21Z
dc.date.available2021-07-26T12:32:21Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationKeskin, B , Özay-köse, E . (2019). Ortaöğretim Öğretim Programında Biyoloji Konularına Temel Oluşturan Fizik ve Kimya Konularının Ardışıklığının İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 260-273 . DOI: 10.30831/akukeg.433217en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/630508
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8909
dc.description.abstractDisiplinlerin herhangi biri diğerlerinden tümüyle bağımsız olamayacağı için biyolojinin de fizik ve kimyadan bağımsız olması düşünülemez. Biyolojideki konu ve kavramlar hiç şüphesiz diğer birçok alanla ilişkilidir. Ortaöğretimde ise özellikle fizik ve kimya dersleri ilişkilidir. Biyoloji konularının daha iyi anlaşılması için ön şart olan fizik ve kimya konuları biyolojideki ilgili konudan hemen önce verilmelidir. Bu çalışmanın temel amacı, biyoloji kavramlarının öğrenilmesinde ön şart olan fizik ve kimya kavramları ile ilgili bilgi ve becerilerinin programda ardışıklığının olup olmadığını incelenmek ve böylece ortaöğretim biyoloji programında yer alan konu ve kavramlara temel oluşturacak fizik ve kimya konuları ve bu konular arasındaki ilişkiyi ortaya çıkaran bazı sonuçlara yer vermektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Ortaöğretim biyoloji programında yer alan konuları ve kavramları anlayabilmek için gerekli ön şart olabilecek fizik ve kimya konuları ve kavramları biyoloji eğitimi alanında 15 yıldan daha fazla tecrübesi olan iki araştırmacı tarafından tespit edilerek bunların sınıf, ünite bazında ardışıklığı incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre konu veya kavramların yarıya yakını için ön şart olan fizik ve kimya konuları biyoloji programında daha sonra gelmektedir. Bu ise konuların tam öğrenilmesine engel olmakta, birçok kavram yanılgısına sebep olmakta, öğrencilerin diğer derslerle ilişkilendirmesini zorlaştırmakta ve konuların günlük yaşamla bağlantılarını kurmakta zorlanmasına yol açmaktadır.en_US
dc.description.abstractSince any discipline cannot be completely independent of others, biology cannot be independent of physics or Chemistry. The subjects and concepts in biology are undoubtedly related to many other fields. In secondary education, biology is especially related with physics and chemistry. Physics and chemistry, which are prerequisites for a better understanding of biology, should be given just before the relevant topic in biology. The main purpose of this study is to examine whether the knowledge and skills related to physics and chemistry concepts which are prerequisites for learning the concepts of biology are sequencing in the program, and to present some conclusions that reveal the relationship between physics and chemistry topics and the concepts of secondary education biology program. In this study, document analysis method was used from qualitative research methods. In order to understand the subjects and concepts included in secondary biology program, two researchers with more than 15 years of experience in the field of biology education have identified the subjects and concepts of physics and chemistry, which may be necessary preconditions for understanding the subjects and concepts in secondary biology program, and their sequencing on the basis of class and unit. According to the findings obtained from the study, physics and chemistry subjects, which are pre-requisites for half of the subjects or concepts in biology, come later in the biology program. This prevents full learning of the subjects, leads to many misconceptions of concepts, makes it difficult for students to relate to other subjects and makes it difficult for them to relate to daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.433217en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyoloji Programıen_US
dc.subjectKimya Programıen_US
dc.subjectFizik Programıen_US
dc.subjectKonu Ardışıklığıen_US
dc.subjectBiology Curriculumen_US
dc.subjectChemistry Curriculumen_US
dc.subjectPhysics Curriculumen_US
dc.subjectSubject Sequencingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğretim programında biyoloji konularına temel oluşturan fizik ve kimya konularının ardışıklığının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the sequence of physics and chemistry topics which constitute the basis of biology in secondary education curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9085-7478en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage260en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster