Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürker, Yusuf
dc.contributor.authorTürkay Nuri, Tok
dc.date.accessioned2021-07-26T12:38:42Z
dc.date.available2021-07-26T12:38:42Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationTürker, Y , Tok, T . (2019). Öğretmenlerin Mesleki Çalışmalara İlişkin Metaforik Algıları . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 274-297 . DOI: 10.30831/akukeg.435487en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/630748
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8910
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin geliştirdikleri metaforlardan yola çıkarak mesleki çalışmalar hakkındaki öğretmen görüşlerini belirlemektir. Mesleki çalışmalar, öğretmenler arasında seminer dönemi diye adlandırılan, haziran ve eylül aylarında ikişer haftalık periyotlarla düzenlenen çalışmalardır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanan betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya İli Muratpaşa İlçesi’nde görev yapmakta olan 150 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Mesleki Çalışmalara Yönelik Öğretmen Metaforları Formu” aracılığıyla toplanmıştır. İçerik analizine tabi tutulan veriler “uygulanan mesleki çalışmalar” ve “ideal mesleki çalışmalar” diye iki kategoriye ayrılmıştır. Bu kategorilerden “uygulanan mesleki çalışmalar” kategorisi kendi içinde on temada, “ideal mesleki çalışmalar” kategorisi de kendi içinde dokuz temada gruplandırılmıştır. Öğretmenlerin çok büyük bir bölümü uygulanan mesleki çalışmalara yönelik olumsuz metafor geliştirirken; çok büyük bir bölümü de ideal mesleki çalışmalara yönelik olumlu metaforlar geliştirmişlerdir. “Uygulanan mesleki çalışmalar” kategorisinde, “sonuç doğurmayan eylemler olarak mesleki çalışmalar” ve “boşa geçen zaman olarak mesleki çalışmalar” temaları; “ideal mesleki çalışmalar” kategorisin de ise, “fayda veren eylemler olarak ideal mesleki çalışmalar” ve “öğretici olarak ideal mesleki çalışmalar” temaları en çok metafor üretilen temalar olmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the beliefs of teachers about occupational practices through the metaphors they developed. The occupational practices, mostly experienced in their own schools, held in September and June annually. The study was designed as a descriptive quantitative research comprising of 150 teachers. The research data was collected from those teachers of Muratpaşa district of Antalya through “Metaphors Teachers Survey Towards the Occupational Practices” developed by researchers. Data applied content analysis was divided into two categories “occupational practices” and “ideal occupational practices”. Occupational practices period grouped into ten themes and ideal occupational practices grouped into nine themes. The important findings of study are that nearly all of the teachers have generated negative metaphors about the occupational practices and nearly all of the teachers have generated positive metaphors about the ideal occupational practices. The theme of “occupational practices as a wasted time and fruitless actions” has been the mostly observed metaphor theme and The theme of “ideal occupational practices as instructive actions and benefit-providing actions” has been the mostly observed metaphor theme.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.435487en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Çalışmalaren_US
dc.subjectÖğretmen Seminerlerien_US
dc.subjectOccupational Practicesen_US
dc.subjectTeachers' Seminarsen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.titleÖğretmenlerin mesleki çalışmalara ilişkin metaforik algılarıen_US
dc.title.alternativeMetaphoric beliefs of teachers about occupational practicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-4276-6648en_US
dc.authorid0000-0002-2569-0576en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage274en_US
dc.identifier.endpage297en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster