Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı" Tezler için listeleme
Toplam kayıt 90, listelenen: 61-80
-
Örgütlerin Büyüme Sürecindeki Yapısal Değişim Modellerinin İncelenmesi ve Bir Uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu çalışma, örgüt düzeyinde örgütsel büyümenin devam eden gelişim sürecindeki yapısal değişimlerin, Larry E. Greiner Örgütsel Büyüme Modeli açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma çalışması, örgüt yaşamında ... -
Örgütsel Analizde Kurumsal Teori ve Afyon Mermer Sektörünün Kurumsal Dinamikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)1960 ve sonrasında çevre, örgütsel analizde önem kazanmaya başlamış ve çevrenin örgütlerin yapı ve işleyişine etkisini inceleyen yeni yaklaşımlar doğmuştur. Bu yaklaşımlardan biri olan kurumsallaşma yaklaşımı, örgütlerin ... -
Özerk Spor Federasyonlarında Muhasebe Sistemi Ve Yüzme Federasyonu Uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu tez çalışması, spor federasyonlarının 3289 Sayılı Kanunun Ek 9. maddesi ile özerkliğe kavuşmalarını ve bu özerklikten sonra muhasebe anlamında nasıl bir oluşum içine girdiklerini anlatmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu ... -
Perakendecilikte Reklam ve Halkla İlişkiler ve Afyon İlinde Bir Uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırmada perakendecilik, perakendecilikte reklam ve halkla ilişkiler kavramları incelenmiştir. Bu amaçla Afyon’da üç büyük yerel perakendeci olan Sarıdere, Seçkin ve Yabuz süpermarketlerinden alışveriş yapan müşterilerin ... -
Reel Sektörde Riske Maruz Değer (RMD) Yöntemi İle Ölçülen Kur Riskine Karşılık Vadeli İşlem Kontratlarının Kullanılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Uluslararası finans sistemindeki gelişim ve değişim, gerek finansal kurumlan gerekse reel sektörde yer alan firmaları doğrudan etkilemektedir. Bu süreçte etkilenen en önemli risk kaynaklarının başında döviz kurları ... -
Reklamlarda Hizmet Kalitesi Boyutlarının Kullanılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Reklam; herhangi bir ürünün ya da hizmetin bedeli ödenerek yapılan tanıtım faaliyetleridir. Hizmet; bir kişinin ya da bir işletmenin başka bir kişiye ya da işletmeye sunduğu, insanların ihtiyaçlarını doyuma ulaştıran ve ... -
Restoran İşletmelerinde Siparişlerin Elektronik Ortamda Alınmasının İşletme Performansı Üzerine Etkileri ve Afyonkarahisar Özdilek A.Ş.’De Bir Uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Çalışmada restoran işletmelerinde müşteri siparişlerinin elektronik ortamda alınmasının, işletme performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Birinci bölümde yiyecek-içecek sektörünün tarihsel gelişimi ve sınıflandırılması, ... -
Sanal ortamda müşteri ilişkileri yönetimi ve THY web sitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)İnternet ve Web’in giderek yaygınlaşması, pazarlamada yerleşik paradigmaları değiştirerek farklı bir bakış açısını ve yeni pazarlama anlayışlarını zorunlu kılmaktadır. Elektronik müşteri ilişkileri yönetimi(E-CRM) bu ... -
Stratejik Maliyet Yönetiminde Faaliyete Dayalı Maliyetleme İle Balanced Scorecard’ın Bütünleştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Günümüzün ekonomik ve teknolojik koşulları, deği şen pazarlama ortamında rekabet gücünü arttırmak için, i letmelerin mamul maliyetlerini belirlemede yeni yöntemlere başvurma gerekliliğini kaçınılmaz hale getirmiştir. ... -
Şubat/2001 ekonomik krizinin Afyon mermer ve gıda sektöründeki işletmelerin çalışma sermayeleri üzerindeki etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmada Şubat/2001 ekonomik krizinin, Afyon’da mermer ve gıda sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin Çalışma Sermayeleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu konuda yorum yapabilmek için, Çalışma Sermayesi, Ekonomik ... -
Tehlikeli Madde Taşımacılığında Kalite Geliştirme ve Omsan A.Ş. Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Günümüz ekonomik koşullarında bir çok üretici mallarını en son kullanıcıya doğrudan satamayacak duruma gelmiştir. Lojistik firmaları bu ihtiyacı karşılamak üzere oluşturulmuştur. Başta sadece taşımacılık faaliyetlerinden ... -
Teknoparklar ve risk sermayesi finansmanı: ODTÜ-Teknokent ve Ankara Cyberpark İşletmelerinde bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu çalışmada özellikle 20.yy’ın ikinci yarısından bu yana gelişmiş ülkeler tarafından teknoloji tabanlı işletmelerin finansmanında başarılı uygulama alanı bulmuş olan risk sermayesi finansman yönteminin işleyişi ele ... -
Televizyon Reklamlarında Simge ve Fenomen
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmada televizyon reklamlarında kullanılan simge ve fenomenlerin pazarlama kriterleri açısında önemi incelenmiştir. Simge ve fenomen kavramlarının etkisinin reklamcılık açısından nasıl kullanıldığı ortaya konulmuştur. ... -
Termal Turizm İşlemelerinde Faaliyete Dayalı Maliyetleme Sistemi ve Afyon İlinde Bir Uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Üretim teknolojisindeki gelişmeler ve otomasyonun yaygınlaşması, üretim yapılarında ve maliyet unsurlarında önemli değişmelerin yaşanmasına neden olmaktadır. Otomasyona dayalı teknolojinin gelişmesi mamul ve hizmet ... -
TMS 18 Hasılat Standardı: Özel Hastane İşletmesi Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Danışman: Doç. Dr. Oğuzhan AYDEMİR Küreselleşme ile birlikte işletme kayıtlarının ve finansal tablolarının karşılaştırılabilir olmasının önemi ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, muhasebe sisteminde ülkeler arası farklılıkları ... -
TMS 20 Standardına Göre Devlet Teşviklerininmuhasebeleştirilmesi: Örnek Uygulamalar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Teşvik kullanan işletmeler bu ticari işlemleri yakın zamanda yürürlüğe girmesi beklenen TMS20 “Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilmesi ve Devlet Yardımlarının Açıklanması” standardına göre muhasebeleştireceklerdir. Bu ... -
Turizm Sektöründe Teşvik Veren Kurumların AHP ve ANP Yöntemi ile Belirlenmesi: Kastamonu Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu tezin amacı, Kastamonu bölgesindeturizm yatırımı gerçekleştiren girişimcilerin tercih ettiği teşvik türünü yatırımcılara sağlayan kurumu tespit etmektir. Standartları belirlenmiş, görev ve yetkileri tanımlanmış, iş ... -
Tüketici yenilikçiliği ve yeniliklerin benimsenmesi : bir yenilik olarak mobil internetin benimsenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Değişimin eskiye göre daha hızlı olduğu ve geleceği tahmin etmenin giderek zorlaştığı günümüz iş dünyasında, işletmelerin rekabetçi bir ortamda yaşamlarını devam ettirebilmek, verimliliğini ve karlılığını artırabilmek, ... -
Türev Ürünlerin İşletmeler ve Bankalar Açısından Muhasebeleştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Dünya ekonomisindeki gelişmeler, ilerleyen teknoloji, piyasalardaki profesyonelleşmeler, faiz ve döviz kurundaki dalgalanmalar piyasayı yeni ürün arayışlarına itmiştir. Böylece, finansal türev ürünler ortaya çıkmıştır. ... -
Türk A Tipi Menkul Kıymet Yatırım Fonlarında Sona Erme Analizi ve Tahmini
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amaçları; Türk A tipi menkul kıymet yatırım fonları performansının hayatta kalana bağlı yanlılığım ve fon performansın fonların sona erme olasılığına etkisini incelemektir. Araştırmacı tarafından özel olarak ...