Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı" Tezler için listeleme
Toplam kayıt 23, listelenen: 1-20
-
19. Yüzyılın Sonu ve 20. Yüzyılın Başlarında Kütahya Sancağı’nda Eğitim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Çalışmada Osmanlı Devleti’ne tâbi Hüdâvendigâr Vilayeti’nin bir sancağı olan Kütahya Sancağı’nda 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başlarında eğitimin dağılımı incelenmiştir. 1898-1904 yılları arası yayınlanan Maarif ... -
20.Yüzyılın Başlarında Kayseri’de Eğitim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)20. yüzyılın başlarında Kayseri’de Eğitim beş bölümde incelenmiştir. Bu bölümlerden birincisi; sıbyan mektepleridir. Hemen hemen her mahallede, özellikle de mescit ve cami etrafında açılan mekteplerdir. Diğer bir adı ile ... -
2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 2004-2005 öğretim yılından ... -
Belgesel Destekli Tarih Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışma, tarih öğretiminde bir materyal olarak kabul edilen belgesellerin öğretmen adaylarının görüşlerinden hareket edilerek değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ... -
Çivril İlçesi’nde Eğitim Coğrafya İlişkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Eğitimin kalitesini yükseltmek ve eğitimde başarıyı artırmak istiyorsak öncelikle eğitim kriterlerinin belirlenmesi gerekir. Bu kriterlerin belirlenmesinde temel oluşturacak olan değişken, coğrafyadır. Coğrafi faktörler ... -
Harf İnkılâbının Çorum Basınındaki Yansımaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Batı medeniyetinin gelişmesi karşısında gerekli atılımları yapamayan Osmanlı Devleti, yenileşme hareketlerine başlamıştır. Bu yenileşme hareketleri içerisinde alfabe konusunda da bazı girişimlerde bulunulmuştur. Maârif ... -
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Nüfus ve Yerleşme Konusunda Geçen Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bazı önemli coğrafya ve tarih kavramlarının temelleri ilköğretim sosyal bilgiler dersinde atıldığı için, bu seviyede öğrenciye verilebilecek her türlü yanlış ve hatalı bilgi, öğrencide bu kavramlarla ilgili yanılgılar ... -
İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim altıncı sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Demokratik Hayat” Ünitesinin hedeflerini, bu hedeflerin gerçekleşme düzeyi ve gerçekleşme düzeyine etki eden değişkenleri ölçmek ve değerlendirmektir. ... -
İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada ilköğretim 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da Merkez Atatürk İlköğretim Okulunda 2010 - 2011 ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Coğrafya Konularının Öğretimi: Problemler- Öneriler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Danışman: Doç. Dr. Özer YILMAZ Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim II. kademe Sosyal Bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan problemleri Afyonkarahisar ili İlköğretim okulları öğretmenlerinin ... -
İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Verdikleri Değer ve Mesleki Yeterlilikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın temel amacı; İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Verdikleri Değeri Ve Mesleki Yeterlilikleri üst düzeye çıkarabilmeleri konusunda karşılaşılan problemleri ... -
Karesi İdâdîsi ve Sultânîsi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Karesi İdâdîsi, 23 Şubat 1886 tarihinde Balıkesir’de açıldı. Nehârî olan bu okul, ilk açılan nehârî idâdîler arasındadır. 1895 yılında, aslî binasına taşınıncaya kadar birçok binada hizmet vermeye çalışan Karesi İdâdîsi, ... -
Kula’da Kırsal Yerleşmeler ve Eğitimin Dağılımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Manisa’ya bağlı bir ilçe olan Kula, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer almaktadır. İlçe ile ilgili olarak kırsal yerleşmeler ve eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum ... -
Maârif Salnamelerine Göre 20. Yüzyıl Başlarında (1898-1904) Aydın Vilâyeti’nde Eğitim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Çalışmada 1898-1904 yılları arasında Osmanlı Devleti’nin bir parçası olan Aydın Vilâyeti’nin eğitim durumu incelenmişitr. Değerlendirme yapılırken dönemin okulları, eğitim programları, öğrenci, öğretmen ve çalışan durumları, ... -
Mardin İlinde Eğitimin Dağılışı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Mardin, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin doğusunda yer almaktadır. Şehir ile ilgili olarak, eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bunun sonucunda da araştırmalarda kaynak sıkıntısı çekilmektedir. ... -
Mesudiye ve Ayrancı Köylerinde Eğitim-Çevre İlişkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Ege bölgesinin, İç Batı Anadolu bölümünde yer alan Uşak ilinde yürütülen eğitim faaliyetleri, kırsal bölgelerde istenilen düzeye henüz ulaşamamıştır. Bu durumun nedenlerinin tespiti ve çevresel koşulların eğitim hayatına ... -
Ortaokul Öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarama modelindeki bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemektir. Veriler, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar ... -
Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (Oks)’Na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav öncesinde yaşadıkları sınav kaygısının belirli değişkenler tarafından ne ölçüde etkilendiğini ... -
Sakarya İli’nde Eğitimin Dağılışı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sakarya, Marmara Bölgesi’nin doğusunda yer almaktadır. Sakarya ile ilgili eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bunun sonucunda da araştırmalarda kaynak sıkıntısı çekilmektedir. Araştırmada ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışlarını; mükemmeliyetçilik özellikleri, sorumluluk, akademik başarı ve diğer araştırma değişkenleri ile arasındaki ilişkiyi incelemektir. ...