Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorSavaş, Nimet
dc.date.accessioned2021-11-24T11:40:42Z
dc.date.available2021-11-24T11:40:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9729
dc.description.abstractDil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi kurallarının en verimli şekilde öğretilmesi hedeflenmektedir. Ana dili olarak Türkçenin öğretimi bağlamında öğretilen dil bilgisi kuralları, öğretim programlarındaki kazanımlara ve açıklamalara bağlı olarak öğretim faaliyetleri içerisindeki yerini almaktadır. Ancak dil bilgisi kuralları, öğretim programları çerçevesinde farklı yapılarda yer almakta ve buna bağlı olarak dil bilgisi öğretiminde farklı öğretim tarzları benimsenmektedir. Benimsenen bu öğretim tarzları, dil bilgisi öğretimine bağlı unsurları da beraberinde farklılaştırmaktadır. Bu çalışmada 2006 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları (5-8. Sınıf), dil bilgisi öğretimi müfredatına yönelik incelenmiş ve bu programların dil bilgisi öğretimi bağlamındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu çerçevede çalışma kapsamında betimsel tarama modellerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar modern dil bilgisi öğretimi anlayışı çerçevesinde değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractGrammar teaching is important in the development of four basic language skills and their transformation into behavior. For this reason grammar rules should be taught best in language teaching. Grammar rules taught in the teaching of Turkish as their mother tongue are taught depending on the targets and explanations in the curriculum. However the teaching of grammar rules differs due to the curriculum. Adopted teaching styles are used as a result of differentiation of grammar teaching. These differentiating teaching styles also change the language teaching. In this study, the 2006 and 2018 Turkish Lesson Curriculum teaching (5-8. Classes) was examined for curriculum middle school level grammar teaching and the similarities and differences of these programs in the context of grammar teaching were revealed. Fort his reason, document analysis one of the descriptive scaning models was used. The results obtained in the study were evaluated in modern grammar teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject2006en_US
dc.subject2008en_US
dc.subjectDil Bilgisien_US
dc.subjectKarşılaştırmaen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.title2006 ve 2018 Türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of 2006 and 2018 Turkish lesson teaching program in term of middle school of teaching grammaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSavaş, Nimet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster