Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın, Ali
dc.contributor.authorEmel Akhan, Nadire
dc.date.accessioned2022-01-05T07:49:32Z
dc.date.available2022-01-05T07:49:32Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationYalçın, A. & Akhan, N. E. (2019). Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Programlarının Sosyal Bilgiler Öğretim Yaklaşımlarına Göre İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 842-873 . DOI: 10.30831/akukeg.414578en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/742675
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9848
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine social studies programs in terms of social studies teaching programs from the foundation of the Turkish Republic in 1923 to the present day. The historical method - a survey model used in qualitative research methods - was employed in the study. The data obtained from literature review were analyzed with regards to social studies teaching approaches based on descriptive analysis. The findings showed that issues regarding the citizenship transmission which belong to social studies approaches were definitely included more or less within primary school social studies programs of 1924, 1930, 1948, 1961, 1968, 1990 and secondary school social studies programs of 1932, 1938, 1949, 1962, 1970, 1985. Moreover, topics related to the disciplines of social studies (history, geography, law, politics, economy, sociology) were also identified within these programs. Findings regarding the characteristics of the reflective research approach were not reached in the secondary school programs of 1932, 1938. On the other hand, it was found out that the issues regarding the 3 approaches of social studies (social studies as the citizenship transmission, social studies as social sciences and social studies as reflective inquiry) were included in 1968, 1990, 1998, 2005, and 2017 programs.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma türlerinden tarama modeli içinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada, literatür taraması sonucunda elde edilen veriler sosyal bilgiler öğretim yaklaşımları açısından betimsel analiz tekniğine dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularını genel olarak değerlendirdiğimizde; 1924, 1930, 1948, 1961, 1968, 1990 ilkokul programları ile 1932, 1938, 1949, 1962, 1970, 1985 tarihli ortaokul programları sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarından vatandaşlık aktarımına ait özelliklere mutlaka yer verildiği görülmüştür. Ayrıca bu programlarda sosyal bilimlerin disiplinlerine (tarih, coğrafya, hukuk, siyaset bilimi, ekonomi ve sosyoloji) ait konular da tespit edilmiştir. 1932 ve 1938 ortaokul programlarında, yansıtıcı araştırma yaklaşımının özelliklerine uygun bulgulara ulaşılamamıştır. 1968, 1990, 1998, 2005 ve 2017 programlarında ise diğer programlara göre daha belirgin olarak sosyal bilgilerin üç yaklaşımına (vatandaşlık aktarımı olarak sosyal bilgiler, sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler ve yansıtıcı araştırma olarak sosyal bilgiler) ait özelliklere yer verildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.414578en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial Studies Teaching Approachesen_US
dc.subjectSocial Studies Programsen_US
dc.subjectPrimary School Programsen_US
dc.subjectSecondary School Programsen_US
dc.subjectElementary School Programsen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretim Yaklaşımlarıen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Programlarıen_US
dc.subjectİlkokul Programlarıen_US
dc.subjectOrtaokul Programlarıen_US
dc.subjectİlköğretim Programlarıen_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn ınvestigation into the social studies programs from the early republic to the present in terms of social studies teaching approachesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8421-3924en_US
dc.authorid0000-0003- 3628-8571en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage842en_US
dc.identifier.endpage873en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster