Çocuğu tanıma ve değerlendirme aracı olarak pedagojik dokümantasyon
Künye
Kuru, N. & Akman, B. (2019). Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Aracı Olarak Pedagojik Dokümantasyon . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 935-949 . DOI: 10.30831/akukeg.406586Özet
Early childhood has a critical prescription for recognizing and evaluating the child. In this period, it is
possible to present learning experiences that are appropriate for the development characteristics, interests and needs
of children, but only if the child is correctly recognized. A child can only be referred to without a proper assessment
after being sufficiently recognized. In this study, the pedagogical documentation process which deals with the
development and learning process of the child with a holistic approach is mentioned. Pedagogical documentation
practices that encourage children to interrogate, think, communicate, take responsibility for their own learning, and
curiosity and exploration also allow teachers to develop themselves. It is important that pedagogical documentation is
used as a tool in preschool education in terms of supporting all development areas of children, creating a secure bond
between teacher, child and family, developing positive communication and supporting the involvement of the family
in the learning process. In the study of general and descriptive information about documentation; the stages of the
documentation, the importance of the child, the teacher and the family, the types of documentation, the
documentation process, and finally the process of understanding the documentation of the teachers. Erken çocukluk dönemi, çocuğu tanıma ve değerlendirme açısından kritik öneme sahiptir. Bu dönemde
çocukların gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme deneyimleri sunulması ancak çocuğun doğru bir
şekilde tanınması ile mümkündür. Çocuk, ancak tüm gelişim alanları ile tanındıktan sonra doğru bir
değerlendirmeden söz edilebilir. Bu çalışmada çocuğun gelişim ve öğrenme sürecini bütüncül bir yaklaşımla ele alan
pedagojik dokümantasyon sürecine değinilmiştir. Çocukları sorgulamaya, düşünmeye, iletişim kurmaya, kendi
öğrenmelerinin sorumluluğunu almaya, merak ve keşfetmeye güdüleyen pedagojik dokümantasyon uygulamaları,
aynı zamanda öğretmenlerin de kendilerini geliştirmelerine imkân tanımaktadır. Pedagojik dokümantasyonun
çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemesi, öğretmen, çocuk ve aile arasında güvenli bağ oluşturması, olumlu
iletişimi geliştirmesi, ailenin çocuğun öğrenme sürecine dâhil edilmesine destek olması, öğretmenin kendini
değerlendirmesine fırsat sunması, çocuğun öğrenme sürecine etkin katılımını sağlaması gibi yönleri ile okul öncesi
eğitimde bir araç olarak kullanılması önemli görülmektedir. Pedagojik dokümantasyon hakkında genel ve açıklayıcı
bilgilerin yer aldığı çalışmada; dokümantasyonun evrelerine, çocuk, öğretmen ve aile açısından önemine,
dokümantasyon türlerine, dokümantasyon sürecine, öğretmenlerin dokümantasyonu anlama süreçlerine ve okul
öncesi dönemde pedagojik dokümantasyonun yeri ve önemine değinilmiştir.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
12Sayı
3Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 3 [14]