Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Uluhan
dc.contributor.authorTaş, Yasemin
dc.date.accessioned2022-01-06T08:36:57Z
dc.date.available2022-01-06T08:36:57Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationKurt, U. & Taş, Y. (2019). Ebeveynlerin Sosyoekonomik Düzeyleri ile Çocuklarının Okul Hayatına Katılımları Arasındaki İlişki . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 978-991 . DOI: 10.30831/akukeg.470256en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/744140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9855
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the relationship between the socioeconomic status of the parents of middle school students and their involvement in the school life of the child. The study is a correlational study and the data were collected through surveys. With the specified purpose, demographic information questionnaire and parental involvement scale were administered to a sample consisting of 926 students in grade 6 through 8, enrolling in the middle schools in the central districts of Erzurum province. Education level of parents and working status of parents were used as indicators of the socioeconomic status of parents. Parental involvement, on the other hand, was addressed with parents’ educational aspiration, parental participation, parental communication, and parental autonomy support. Canonical correlation analysis showed that the education level of the parents and the working status of the father are in a positive relation with the parental involvement in the school life. Based on these findings, it can be said that parents who have high socioeconomic status have a higher aspiration for their children's education, communicate more with their children about school, participate more in activities and meetings in the school, and support more their children's autonomy.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin ebeveynlerinin sosyoekonomik düzeyi ile çocuklarının okul hayatına katılımı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma korelasyonal bir çalışma olup, anket yolu ile veriler toplanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda Erzurum ili merkeze bağlı ilçelerdeki ortaokullarda öğrenim görmekte olan, 6. sınıftan 8. sınıfa kadar toplam 926 öğrenciden oluşan örnekleme, demografik bilgi anketi ve ebeveyn katılımı ölçeği uygulanmıştır. Ebeveynlerin sosyoekonimik düzeyinin göstergeleri olarak anne ve babanın eğitim düzeyi ile çalışma durumu kullanılmıştır. Ebeveynlerin çocuklarının okul hayatına katılımını belirlemek için ise, ebeveynlerin çocuklarının eğitimi ile ilgili arzusu, ebeveyn-çocuk iletişimi, ebeveyn katılımı ve ebeveynlerin özerklik desteğinden yararlanılmıştır. Yapılan Canonical korelasyon analizi sonuçları, ebeveynlerin eğitim düzeyi ve babanın çalışma durumunun, ebeveynlerin okul hayatına katılımı ile pozitif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, sosyoekonomik düzeyi yüksek olan ebeveynlerin, çocuklarının eğitimi ile ilgili arzusunun daha yüksek olduğu, çocukları ile okulda olanlar hakkında daha fazla iletişim kurduğu, okuldaki etkinliklere ve toplantılara daha fazla katılım gösterdiği ve çocuklarının özerkliğini daha fazla desteklediği söylenebiliren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.470256en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectParental Involvement to School Lifeen_US
dc.subjectSocioeconimic Statusen_US
dc.subjectMiddle Schoolen_US
dc.subjectEbeveynlerin Okul Hayatına Katılımıen_US
dc.subjectSosyoekonomik Düzeyen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.titleEbeveynlerin sosyoekonomik düzeyleri ile çocuklarının okul hayatına katılımları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between socioeconomic status of parents and their involvement in school lifeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0683-6875en_US
dc.authorid0000-0002-3553-8711en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage978en_US
dc.identifier.endpage991en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster