Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Emin
dc.contributor.authorSevimli, Eyüp
dc.contributor.authorAbed, Saja
dc.date.accessioned2022-02-09T06:43:54Z
dc.date.available2022-02-09T06:43:54Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationAydın, E. , Sevimli, E. & Abed, S. (2019). Self-Efficacy Beliefs among Palestinian Pre-Service Mathematics Teachers’ in Statistics . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1209-1222 . DOI: 10.30831/akukeg.451395en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773001
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9896
dc.description.abstractOne of the most concrete reflections of mathematics in real life is statistic domain and it is frequently mentioned in the related literature that students have difficulty in statistics concepts. The development of statistical concept knowledge is important for both statistical and scientific literacy. This study aimed to determine pre-service mathematics teachers’ self-efficacy beliefs in statistics. The study is about the Palestinian context. Any data about the Palestinian education is valuable as there is so little research in the literature about the educational research done about Palestinian educational system. The present study was conducted with a total number of 100 pre-service mathematics teachers who were in their last academic year in the mathematics department of two Palestinian universities. Data was collected by the Statistics Self- Efficacy Belief Instrument. Descriptive statistics was used in data analysis. Data analysis showed that the participants had low to moderate level of self-efficacy beliefs in statistics. The difficulties faced by the pre-services mathematics teachers with low self-efficacy beliefs in the teaching of statistics concepts are discussed and the suggestion of remedial solutions for teaching content and teaching environment is shared.en_US
dc.description.abstractMatematiğin gerçek yaşamdaki en somut yansımalarından biri de istatistik alanıdır ve ilgili literatürde öğrencilerin ve matematik öğretmen adaylarının istatistik kavramlarını anlamada zorlandıkları sıkça dile getirilmektedir. İstatistik kavram bilgisinin geliştirilmesi hem istatistik hem de bilim okuryazarlığının geliştirilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma, matematik öğretmen adaylarının istatistik öz-yeterlik inançlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma Filistin bağlamı ile ilgilidir. Filistin eğitimine ilişkin herhangi bir veri, literatürde Filistin eğitim sistemi hakkında yapılan eğitim araştırması hakkında çok az araştırma olduğu için özel bir önem taşımaktadır. Bu çalışma, son akademik yılında Filistin devlet sınırları içerisinde bulunan iki ayrı üniversitesinin matematik bölümünde kayıtlı olan toplam 100 matematik öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler İstatistik Öz-Yeterlik İnanç Envanteri tarafından toplanmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Veri analizi, katılımcıların istatistikte düşük düzeyle orta düzey arası öz-yeterlik inançlarına sahip olduklarını göstermiştir. Makalede, düşük öz-yeterlik inancına sahip öğretmen adaylarının istatistik kavramlarının öğretiminde karşılaştıkları zorluklar tartışılmakta, öğretim içeriği ve öğretim çevresine yönelik çözüm önerileri paylaşılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.451395en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStatistics Educationen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectİstatistik Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.titleStatistical self-efficacy beliefs among pre-service mathematics teachers: the case of Palestineen_US
dc.title.alternativeMatematik öğretmen adaylarının istatistik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi: Filistin örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4298-2623en_US
dc.authorid0000-0002-2083-688Xen_US
dc.authorid0000-0002-9460-1303en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1209en_US
dc.identifier.endpage1222en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster