Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevimel Şahin, Aylin
dc.contributor.authorSubaşı, Gonca
dc.date.accessioned2022-02-09T12:12:03Z
dc.date.available2022-02-09T12:12:03Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationSevimel-şahin, A. & Subaşı, G. (2019). An Overview of Language Assessment Literacy Research within English Language Education Context . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1340-1364 . DOI: 10.30831/akukeg.501817en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/807697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9903
dc.description.abstractLanguage assessment literacy (LAL) is the indication of language teachers’ familiarity with assessment processes and ability to perform successful assessment procedures in foreign language education. In recent years, its importance has increased due to the developments in foreign language teaching. The research into this concept has already begun to define and conceptualize it. However, empirical research on LAL, especially about educational contexts, has not been much widespread. So, this systematic review mainly aims to present an overview of LAL concept within the scope of foreign language education. In particular, this review firstly illustrates its conceptual side by exemplifying the definitions, components and characteristics. Then, focusing on English language teachers, it evaluates the most up-to-date empirical studies conducted in EFL in-service or pre-service teaching contexts to show its place in foreign language assessment and the recent trends in LAL research. Lastly, it discusses the findings to suggest implications for practice and further study about LALen_US
dc.description.abstractYabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı, dil öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme süreçlerine aşina olmasının ve yabancı dil eğitiminde başarılı ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisinin bir göstergesidir. Son yıllarda yabancı dil öğretimindeki gelişmeler nedeniyle bu kavramın önemi artmıştır. Bu kavrama yönelik yapılan araştırmalar, onu tanımlamaya ve kavramsallaştırmaya çoktan başlamış bulunmaktadır. Bununla birlikte, özellikle eğitim bağlamında yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı üzerine yapılan ampirik çalışmalar çok yaygın değildir. Dolayısıyla, bu sistematik derlemenin temel amacı, yabancı dil eğitimi kapsamında yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı kavramının genel bir değerlendirmesini sunmaktır. Özellikle, bu derleme öncelikle bu kavramın tanımları, bileşenleri ve karakteristik özelliklerini örneklendirerek onun kavramsal yanlarını göstermektedir. Sonrasında bu derleme, İngilizce öğretmenlerine odaklanarak kavramın yabancı dilde ölçme-değerlendirmedeki yerini ve bu kavrama bağlı güncel araştırma eğilimlerini ortaya koymak için hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmenlik bağlamlarında gerçekleştirilen en güncel ampirik araştırmaları değerlendirmektedir. Son olarak, bu derleme, söz konusu kavramın uygulama alanları ve onun hakkında daha çok araştırma önerilerinde bulunmak için bulguları tartışmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.501817en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLanguage Assessment Literacyen_US
dc.subjectForeign Language Educationen_US
dc.subjectEnglish Language Teachingen_US
dc.subjectForeign Language Assessmenten_US
dc.subjectYabancı Dilde Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlığıen_US
dc.subjectYabancı Dil Eğitimien_US
dc.subjectİngiliz Dili Eğitimien_US
dc.subjectYabancı Dil Değerlendirmesien_US
dc.titleAn overview of language assessment literacy research within English language education contexten_US
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitimi bağlamında yabancı dilde ölçme-değerlendirme okuryazarlığı araştırmalarına genel bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-2279-510Xen_US
dc.authorid0000-0001-7049-5940en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1340en_US
dc.identifier.endpage1364en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster