Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnür, Zehra
dc.contributor.authorKozikoğlu, İshak
dc.date.accessioned2022-02-10T06:33:28Z
dc.date.available2022-02-10T06:33:28Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationÖnür, Z. & Kozikoğlu, İ. (2020). The Relationship Between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 65-77 . DOI: 10.30831/akukeg.535491en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/871590
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9907
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the relationship between 21st century learning skills and educational technology competencies of secondary school students. The population of this correlational research consists of 37.904 secondary school students in central districts (Ipekyolu, Tuşba, and Edremit) of Van province. This study was carried out with 920 secondary school students determined by stratified sampling method. As data collection tools, "21st Century Learning Skills Scale" and “Educational Technology Standards Scale” were used. Pearson Product Moment Correlation Coefficient and simple linear regression analysis were used in the analysis of research data. As a result of the study, it was concluded that there is a moderate, positive and significant relationship between students' 21st century learning skills and educational technology competencies. In addition, it was determined that students' educational technology competencies are a significant predictor of their 21st century learning skills and can explain approximately one quarter (25.1%) of their 21st century learning skills. In teacher education and in-service training programs, teachers should be well-educated in that they can contribute to the students' development of 21st century and technological skills.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini, Van ili İpekyolu, Tuşba ve Edremit merkez ilçelerinde öğrenim görmekte olan 37.904 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920 ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada, veri toplama araçları olarak “21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri Ölçeği” ve “Eğitim Teknolojisi Standartları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin eğitim teknolojisi yeterliklerinin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ve yaklaşık olarak dörtte birini (%25.1) açıklayacak güçte olduğu belirlenmiştir. Öğretmen eğitimi ve hizmet içi eğitim programlarında öğretmenlerin, öğrencilerin 21. yüzyıl ve teknoloji becerilerinin gelişimine katkı sağlayabilecek şekilde yetiştirilmeleri gerekmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.535491en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subject21th Century Learning Skillsen_US
dc.subjectEducational Technology Competenciesen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subject21. Yüzyıl Öğrenme Becerilerien_US
dc.subjectEğitim Teknolojisi Yeterliklerien_US
dc.titleThe relationship between 21st century learning skills and educational technology competencies of secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9249-6266en_US
dc.authorid0000-0003-3772-4179en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster