Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaracabey, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2022-02-10T06:41:22Z
dc.date.available2022-02-10T06:41:22Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationKaracabey, M. F. (2020). Perceptions of School Administrators on Their Contributions to Teacher Professional Development . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 78-90 . DOI: 10.30831/akukeg.541053en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/880018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9908
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the contribution of school administrators working in Şanlıurfa to the professional development of teachers. The research was conducted according to the survey model. Data from 493 school administrators working in a primary school, secondary school and high schools during the 2017-2018 education period were collected with a form prepared on the internet. Descriptive statistics, t-test and variance analysis were used to analyze data. As a result of the research, it was determined that school administrators frequently contribute to the professional development of teachers. In Şanlıurfa, 63.50% of school administrators support teachers' professional development at frequent and always levels. It was determined that the most frequent activity of the school administrators was to review the relevant sources and to inform the teachers about educational innovations. The least frequent activity was to develop an example course to develop teachers. No difference was determined in perceptions of school administrators according to gender, duty, seniority, type of school, education and branch.en_US
dc.description.abstractAraştırma amacı, Şanlıurfa’da görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı düzeyini belirlemektir. Araştırma, tarama modeline göre yürütülmüştür. Veriler, ilkokul, ortaokul ve liselerde 2017- 2018 eğitim-öğretim döneminde görev yapan 493 okul yöneticisinden internet üzerinde hazırlanan bir form ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici analizler, t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticilerinin, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine sık sık katkıda bulundukları belirlenmiştir. Şanlıurfa ilinde okul yöneticilerinin %63.50’si yeterli olabilecek sık sık ve daima düzeylerinde öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemektedirler. Okul yöneticilerinin en sık yaptığı etkinliğin, ilgili kaynakları takip ederek öğretmenleri eğitim-öğretimle ilgili yeniliklerden haberdar etmek olduğu belirlenmiştir. En az yapılan etkinlik ise, öğretmenleri geliştirmek için örnek ders işlemektir. Okul yöneticilerinin algılarında cinsiyet, görev, kıdem, okul türü, öğrenim ve branş değişkenlerine göre farklılık bulunmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.541053en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSchool Administratoren_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.subjectIn-Service Trainingen_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectHizmet İçi Eğitimen_US
dc.titlePerceptions of school administrators on their contributions to teacher professional developmenten_US
dc.title.alternativeOkul yöneticilerinin öğretmen mesleki gelişimine katkılarına ilişkin algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1874-8733en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster