Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Duygu
dc.contributor.authorİncekara, Sema
dc.date.accessioned2022-02-10T08:26:43Z
dc.date.available2022-02-10T08:26:43Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationKoçak, D. & İncekara, S. (2020). Determination of Classroom Teachers' and Preschool Education Teachers' Views on School Maturity . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 170-190 . DOI: 10.30831/akukeg.557152en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/915436
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9912
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the opinions of preschool teachers and classroom teachers about school readiness. As in the current situation, since this research is aimed to be a qualitative approach, the research is a case study of qualitative research type. In the study, interviews were conducted with a total of 25 teachers including 15 primary school teachers and 10 preschool teachers and the interviews were conducted through a semi structured interview form. Content analysis was performed on the data obtained from the interviews. As a result of the research, it was seen that the primary education teachers' definitions and expectations about school readiness were higher than the preschool teachers. According to this, both groups stated that social-emotional development, motor development, cognitive development and self-care skills were important for starting school. Preschool education teachers have made fewer definitions for these themes. It is observed that primary education teachers' expectations in terms of cognitive development and readiness are higher than preschool education teachers’. They stated that children who do not complete their 72 months experience problems such as peer communication, lack of self-confidence, inability to perform self-care skills. In this respect, it is stated that children will have negative experiences in education as they cannot reach school readiness yet.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi eğitim öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerinin okul olgunluğuna yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Var olan durumun olduğu gibi, nitel bir yaklaşımla ortaya koyulmasını amaçlaması nedeniyle araştırma nitel araştırma türlerinden durum çalışması niteliğindedir. Araştırmada 15’i sınıf öğretmeni, 10’u okul öncesi eğitim öğretmeni olmak üzere toplam 25 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin okul olgunluğuna ilişkin tanımlamalarının ve beklentilerinin okul öncesi eğitimi öğretmenlerinden daha fazla olduğu görülmüştür. Buna göre her iki grup da okula başlamada sosyal-duygusal gelişimin, motor gelişimin, bilişsel gelişimin ve özbakım becerilerinin önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Okul öncesi eğitim öğretmenleri bu temalar altında daha az tanımlama yapmıştır. Sınıf öğretmenlerinin özellikle bilişsel gelişim ve olgunluk bakımından beklentilerinin daha fazla olduğu sonucuna arılmıştır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, 72 ayını doldurmayan çocukların birinci sınıfa başlamaları durumunda akran iletişimi, özgüven eksikliği, özbakım becerilerini gerçekleştirememe gibi sorunlar yaşadıklarını sonucuna varılmıştır. Bu yönüyle çocukların henüz okul olgunluğuna erişemedikleri için eğitim hayatlarında olumsuzluklar yaşayacağı belirtilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.557152en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSchool Maturityen_US
dc.subjectSchool Starting Ageen_US
dc.subjectSchool Readinessen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectOkul Olgunluğuen_US
dc.subjectOkula Başlama Yaşıen_US
dc.subjectOkul Hazırbulunuşluğuen_US
dc.subjectSınıf Eğitimien_US
dc.titleDetermination of Primary Education Teachers' and Preschool Education Teachers' Views on School Readinessen_US
dc.title.alternativeOkul Olgunluğuna İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin ve Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-3211-0426en_US
dc.authorid0000-0002-9570-5446en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage170en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster