Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Ekrem
dc.date.accessioned2022-02-10T09:33:59Z
dc.date.available2022-02-10T09:33:59Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationCengiz, E. (2020). A Thematic Content Analysis of the Qualitative Studies on FATIH Project in Turkey . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 251-276 . DOI: 10.30831/akukeg.565421en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/926906
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9916
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine studies conducted within the Movement to Increase Opportunities and Technology (FATIH) project in order to reveal the current position of the project and to determine further research gaps. A method based on thematic content analysis was used for the study. Academic studies that have been analyzed in research were obtained from databases such as the Higher Education Council (HEC) National Thesis Center, TUBITAK ULAKBIM Social and Humanities Database, ERIC, and Google Academic. A total of 137 studies were analyzed within the scope of the study. Following the examination of the papers, the study included 54 academic-study-specific criteria which were grouped under five main themes. These themes are (1) general ideas about the FATIH project; (2) views, ideas, and suggestions for the implementation of the FATIH project; (3) studies on the equipment of the FATIH project; (4) studies on the training related to the FATIH project; and (5) studies evaluating and analyzing the FATIH project. Within the scope of the FATIH project, it was seen that several studies were done under the three. As a result of this thematic content analysis, it is stated that there is a need for new studies on teacher education, hardware infrastructure, and e-content related to the FATIH project. Furthermore, it is suggested that teacher training should be provided periodically, especially for special to each course and software aspect be used in learning and teaching activities of the project should be strengthened by further diversification.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, FATİH projesi konusunda yapılan çalışmaları inceleyerek durum değerlendirmesi yapmak, projenin günümüzde geldiği noktayı ortaya koymak ve geleceğe yönelik yapılması gereken çalışmaları belirlemektir. Çalışmada tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada incelenen akademik çalışmalara Yüksek Öğretim Kurulu [YÖK] Ulusal Tez Merkezi, TÜBiTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, ERIC ve Google Akademik gibi veri tabanlarından ulaşılmıştır. Çalışma ile ilgili olarak toplam 137 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmaya belirli kriterler doğrultusunda 54 akademik çalışma dahil edilmiş olup, dâhil edilen çalışmaların incelenmesi sonucunda beş ana tema oluşturulmuştur. Bu temalar; (1) FATİH projesine ilişkin genel düşünceler, (2) FATİH projesinin uygulanmasına ait görüş, düşünce ve öneriler, (3) FATİH projesi ekipmanları ile ilgili yapılan çalışmalar, (4) FATİH projesi ile ilgili olarak yapılan eğitimlere ilişkin çalışmalar, (5) FATİH projesini değerlendirme ve analiz çalışmaları olarak ifade edilmiştir. FATİH projesi kapsamında en fazla çalışmanın 3. tema altında yapıldığı görülmüştür. Bu çalışma sonucunda FATİH projesi ile ilgili olarak özellikle öğretmen eğitimi, donanım altyapısı ve e-içerik konularında etkili çalışmaların yapılmasına ihtiyaç olduğu ifade edilmiştir. Çalışma sonucunda özellikle öğretmen eğitimlerinin belli branşlara özel, belirli aralıklarla tekrar eden bir şekilde yapılması ve projenin yazılım boyutunun daha fazla çeşitlendirilerek güçlendirilmesi önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.565421en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFATIH Projecten_US
dc.subjectThematic Content Analysisen_US
dc.subjectEducational Technologyen_US
dc.subjectFATİH Projesien_US
dc.subjectTematik İçerik Analizien_US
dc.subjectEğitim Teknolojisien_US
dc.titleA thematic content analysis of the qualitative studies on FATIH project in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de FATİH projesi kapsamında yapılan nitel çalışmalara ait bir tematik içerik analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7620-9543en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster