Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgünay, Onur
dc.contributor.authorUysal, Derya
dc.date.accessioned2022-02-14T06:46:14Z
dc.date.available2022-02-14T06:46:14Z
dc.date.issued17.04.2020en_US
dc.identifier.citationErgünay, O. & Uysal, D. (2020). Towards a Defensible Tertiary-level EAP Curriculum: A Needs Analysis Study . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (2) , 424-439 . DOI: 10.30831/akukeg.629689en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1058335
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9927
dc.description.abstractThis paper reports on the process and findings of curriculum development towards a defensible EAP curriculum in the Department of Foreign Languages at Eskisehir Osmangazi University. In addition, it illustrates the evaluation of newly introduced innovations by the students. The study was designed as a curriculun development project which was based on Brown’s needs analysis (NA) framework. The NA studies were conducted in 2016-2017 academic year with the students and the teaching staff employed in the department. Focus group technique was used to take the opinions of the teaching staff about the components of the curriculum, and the opinions of the students were taken through workshops. In 2016-2017 academic year, repeat students’ opinions about the innovated curriculum were taken through an open-ended questionnaire. The data were analyzed by using thematic content analysis technique. The emerging themes in the NA study are (a) need for clarification of the program objectives, (b) need for revision of teaching materials, (c) need for improvement in teaching and learning practices, and (d) need for improvement in assessment practices. The emerging themes in the evaluation of the NA study based on the openended questionnaire are ‘materials’, ‘assessment procedures’, and ‘overall structure of the EAP curriculum’.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programının geliştirilmesi kapsamında gerçekleştirilen ihtiyaç analizi çalışması sonuçlarını ve ihtiyaç analizi sonucunda yapılan yeniliklerin öğrenciler tarafından değerlendirilmesini kapsamaktadır. Çalışma Brown’un ihtiyaç analizi çerçevesine dayalı olarak gerçekleştirilen bir program geliştirme projesi olarak tasarlanmıştır. İhtiyaç analizi çalışmaları 2016- 2017 akademik yılında bölümde öğrenim gören öğrenciler ve öğretim elemanları ile gerçekleştirilmiştir. Öğretim elemanlarının öğretim programına ilişkin görüşleri odak grup görüşmeleri yolu ile alınırken, öğrenci görüşlerinin alınabilmesi için çalıştay tekniği kullanılmıştır. Ayrıca ihtiyaç analizi sonucunda gerçekleştirilen yeniliklerin değerlendirilmesi için 2016-2017 akademik yılının sonunda tekrar öğrencilerine açık uçlu bir anket uygulanmıştır ve tekrar öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Çalışmanın verileri tematik içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. İhtiyaç analizi çalışmasının sonuçları 4 tema altında sunulmuştur. Bu temalar şu biçimdedir: (a) programın amaçlarının belirlenmesine ilişkin ihtiyaçlar, (b) öğretim materyallerinin yeniden düzenlenmesine ilişkin ihtiyaçlar, (c) öğrenmeöğretme süreçlerinin geliştirilmesine ilişkin ihtiyaçlar ve (d) ölçme değerlendirme süreçlerinin geliştirilmesine ilişkin ihtiyaçlar. İhtiyaç analizi çalışmasının değerlendirilmesine ilişkin açık uçlu anket sonuçlarına göre ortaya çıkan temalar şu biçimdedir: ‘öğretim materyalleri’, ‘ölçme değerlendirme süreçleri’ ve ‘akademik amaçlı İngilizce öğretim programının genel yapısı’.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.629689en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCurriculum Designen_US
dc.subjectCurriculum Developmenten_US
dc.subjectEAP Curriculumen_US
dc.subjectNeeds Analysisen_US
dc.subjectEnglish Language Preparatory Curriculaen_US
dc.subjectÖğretim Programı Tasarımıen_US
dc.subjectÖğretim Programı Geliştirneen_US
dc.subjectAkademik Amaçlı İngilizce Öğretim Programıen_US
dc.subjectİhtiyaç Analizien_US
dc.subjectİngilizce Hazırlık Öğretim Programıen_US
dc.titleTowards a defensible EAP curriculum: a needs analysisen_US
dc.title.alternativeSavunulabilir bir akademik amaçlı İngilizce öğretim programına yönelik ihtiyaç analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1688-0458en_US
dc.authorid0000-0001-5393-5211en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage424en_US
dc.identifier.endpage439en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster