Başlık için listeleme
Toplam kayıt 9345, listelenen: 6020-6039
-
Okul çağındaki çocukların Covıd-19 hakkındaki düşüncelerinin resimle ifade edilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2022)Araştırma okul çağındaki çocukların COVID-19 hakkındaki resimlerinin 7, 10 ve 13 yaş gruplarına göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. ... -
Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı, okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz-yeterlik inancına yönelik bir ölçek geliştirilmesidir. Bu kapsamda öncelikle literatür taraması yapılmış ve 45 maddeden oluşan bir taslak ölçek ... -
Okul geliştirme konusunda yöneticilerin yaşadıkları sorunlar
(2016)Bu çalışmanın amacı okul geliştirme çalışmalarında yöneticilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmada nitel veri desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi ... -
Okul Gözlemi ve Uygulama Çalışmalarının Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999) -
Okul ikliminin sınıf ve okul büyüklüğü açısından incelenmesi
(2019)Bu araştırmanın amacı, okul ikliminin, sınıf ve okul büyüklüğü açısından incelenmesi ve alanyazındaki güncel çalışmalar ışığında tartışılmasıdır. Bu amaçla ilgili alanyazın kapsamında içerik analizi yürütülmüştür. Bu ... -
Okul Müdürlerinin Etkili Liderlik Davranışlarının İncelenmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin etkili liderlik davranışlarını gösterme düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2010-2011 öğretim yılında İstanbul ili, Kartal, ... -
Okul müdürlerinin iş yükü kaynakları ve iş yükünü yönetme stratejileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin iş yükü kaynaklarının neler olduğunu ve iş yüklerini yönetmede kullandıkları stratejileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde, 2019-2020 eğitim öğretim yılı ... -
Okul Müdürlerinin Kültürel Liderlik Rollerinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmada, okul müdürlerinin kültürel liderlik rollerinin, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi üzerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, medeni durum, görev, hizmet yılı, eğitim durumu ve okul türü ... -
Okul müdürlerinin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi
(2011)Araştırmanın amacı, müdürlerin mesleklerini yürütürken ihtiyaç duydukları öğrenme ihtiyaçlarını belirlemeye çalışmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında ... -
Okul öncesi bakımevlerinde A grubu beta hemolitik streptokok taşıyıcılığı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006)A grubu Beta hemolitik streptokoklar (AGBHS) doğal kaynağı olan insanlar arasında solunum yoluyla geçebilen, sıklıkla farenjit etkeni olarak izole edilen, gram pozitif bakterilerdir. Çocukluk çağında farinkste taşıyıcılık ... -
Okul Öncesi Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığının Kırsal Kesimde Yaşayan Çocuklar İle Şehirde Yaşayan Çocukların Karşılaştırılması
(2017-12)Bu çalışma, kırsal kesimde yaşayan okul öncesi çocuklar ile kentte yaşayan okul öncesi çocukların alışveriş deneyimlerini göz önünde bulundurarak, pazarlama kavramları hakkındaki algılama ve farkındalık düzeylerini ... -
Okul Öncesi Çocukların Sosyal Becerileri ile Yakın Çevresindeki Yetişkin Etkileşimleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların sosyal beceri düzeylerine, aile bireyleri ve okul öncesi eğitim kurumu çalışanları arasındaki sosyal etkileşimlerinin etkisini incelemek amaçlanmıştır. ... -
Okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırılmasına yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırmaktır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde bir devlet anaokulunun dört yaş ... -
Okul öncesi çocuklarına yönelik yapay zeka tabanlı akıllı oyuncaklar: tasarım tabanlı bir çalışma
(2019)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların; sayı, şekil, hayvan ve renk kavram gelişimlerimi desteklemek amacıyla, yapay zeka tekniklerini kullanarak bir akıllı oyuncak geliştirmek, oyuncağın kullanılabilirliğini ... -
Okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Bu çalışmada, okul öncesi dönemdeki çocuklarda duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Antalya il merkezinde ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.06.2022)Bu araştırma 4-6 yaş arası okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji deseni kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının mizaç özellikleri ve anne-çocuk iletişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.06.2023)Annelerin çocuklarıyla iletişimlerinde çocuğa ait bireysel özellikler etkili olmaktadır. Bu çalışmada, okul öncesi çocukların sahip oldukları mizaç özellikleriyle anneleriyle iletişimleri arasındaki ilişkinin kişisel bazı ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Davranışının İncelenmesi
(2011)Çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarının sosyal davranışlarını incelemek, sosyal davranışlarla bazı değişkenlerin ilişkili olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmaya Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Milli ... -
Okul öncesi dönem için yaratıcı müzik etkinlikleri tasarımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Müzik eğitimi, okul öncesi dönemde eğitici ve eğlendirici bir amaca sahiptir. Bu dönemde verilen müzik eğitimi; çocuklarda sesleri ayırt etme, sesini doğru kullanma, kendini ifade etme, farklı müzik kültürlerini tanıma, ... -
Okul Öncesi Dönemde Akran Zorbalığı
(2012)Bu makalede okul öncesi dönemde gerçekleşen akran zorbalığı konusu alan yazın ışığında tartışılmaktadır. Bu çalışma ile okul öncesi dönemde akran zorbalığı konusuna dikkat çekilmesi, bu konunun önemi hakkında farkındalık ...