Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPolat, Mustafa
dc.contributor.authorErişti, Bahadır
dc.date.accessioned2023-09-14T11:00:03Z
dc.date.available2023-09-14T11:00:03Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationPolat, M. & Erişti, B. (2022). Science Mapping the International Knowledge Base on the 21st Century Skills . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 504-525 . DOI: 10.30831/akukeg.1054567en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1054567
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11020
dc.description.abstractThere have been considerable efforts to define, conceptualize and specify the components of 21st century skills in the field of education since the first years of the new millennium. This article presents the results of a broad bibliometric review of research on 21st century skills by identifying the volume, growth trajectory, and geographical dispersion of studies, as well as bringing out the intellectual structure and topical foci of the existing knowledge production in this area. Bibliometric analysis was conducted to examine a total of 4096 articles published on this topic in Web of Science (WoS) indexed journals between 2000–2021. VOSviewer, WoS analytical tools, and Tableau software were used to analyze the data. The results of this analysis yielded five major Schools of Thought: "New Literacies and Skills", "Teachers in the 21st Century”, "Digitalization of Education”, "Media and Communication", and an "Eclectic" cluster. Furthermore, the co-occurrence keyword map revealed four topical foci: "Media Literacy,” "New Literacies and Digital Technologies in Education,” "Digital Literacy and Competencies," and a "Multidimensional" cluster. This study adds nuanced evidence to the literature by providing a baseline for the patterns and characteristics of the knowledge base on 21st century skills.en_US
dc.description.abstractYeni bin yılın ilk yıllarından itibaren eğitim alanında 21. yüzyıl becerilerinin bileşenlerini tanımlama, kavramsallaştırma ve belirleme konusunda önemli çabalar sarf edilmiştir. Bu araştırma, mevcut çalışmaların hacmini, büyüme yörüngesini ve coğrafi dağılımını belirleyerek ve aynı zamanda bu alandaki mevcut bilgi birikiminin entelektüel yapısını ve güncel odaklarını ortaya çıkararak 21. yüzyıl becerilerine ilişkin eğitim bilimleri bağlamında gerçekleştirilen araştırmalar üstünde yapılan geniş bir bibliyometrik incelemenin sonuçlarını sunmaktadır. Araştırma kapsamında 2000-2021 yılları arasında Web of Science (WoS) indeksli dergilerde bu konuda yayınlanmış toplam 4096 makaleyi incelenerek bibliyometrik analiz gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sürecinde VOSviewer, WoS analitik araçları ve Tableau yazılımı kullanılmıştır. Analiz sonuçları beş büyük temayı ortaya çıkarmıştır: “Yeni Okuryazarlıklar ve Beceriler”, “21. Yüzyılda Öğretmenler”, “Eğitimin Dijitalleşmesi”, “Medya ve İletişim” ve bir “Eklektik” küme. Ayrıca, araştırmalarda birlikte kullanılan anahtar sözcükler haritası alanda dört güncel odak noktasını ortaya çıkartmıştır: “Medya Okuryazarlığı”, “Eğitimde Yeni Okuryazarlıklar ve Dijital Teknolojiler”, “Dijital Okuryazarlık ve Yeterlikler” ve bir “Çok Boyutlu” küme. Bu çalışmanın, 21. yüzyıl becerilerine ilişkin uluslararası literatürün yapısı ve niteliksel özellikleri için bir temel sağlayarak alanyazına katkılar sunacağı ve yeni tartışmalar açacağı beklenmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1054567en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.subjectNew Literacies And Skillsen_US
dc.subjectBibliometricsen_US
dc.subject21. Yüzyıl Becerilerien_US
dc.subjectYeni Okuryazarlıklar Ve Becerileren_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleScience mapping the international knowledge base on the 21st century skillsen_US
dc.title.alternative21. yüzyıl becerileri eksenli araştırmaların uluslararası görünümüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-6905-0087en_US
dc.authorid0000-0002-4092-3964en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage504en_US
dc.identifier.endpage525en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster