Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToker, Zerrin
dc.contributor.authorEr, Sühendan
dc.contributor.authorYücelyiğit, Seçil
dc.date.accessioned2023-09-15T07:07:24Z
dc.date.available2023-09-15T07:07:24Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationEr, S. , Toker, Z. & Yücelyiğit, S. (2022). In-service Teachers’ Opinions about the Use of Video-based Self-reflection for Pedagogical Development . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 639-660 . DOI: 10.30831/akukeg.1039752en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1039752
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11033
dc.description.abstractReflection is an opportunity to look into the classroom from the outside, to examine the learning process, and to make inferences for pedagogical development. Video recordings of lessons can be used to stimulate self-reflection by capturing the details of the teaching process and by examining the classroom atmosphere. This study aims to investigate teachers' opinions about the use of video-based self-reflection for their pedagogical development. Seven teachers participated in the research. Data were collected through a Pre-interview Protocol, Teachers’ Reflection Reports written for twelve weeks about one recorded lesson per week, and a Post-interview Protocol after the 12-week video-based self-reflection period. The main findings show that the teachers’ video-based self-reflections constitute nine categories and two weeks of video-based self-reflection process resulted in changes in terms of density and content in teachers’ opinions about the use of video-based self-reflection.en_US
dc.description.abstractSınıflar öğrenciler için olduğu kadar öğretmenler için de birer öğrenme ortamıdır. Öğretmenler uygulamalarını izleyerek ve gözden geçirerek öğretim pratiklerinde gelişim sağlayabilir. Bu gelişimin önemli bir aracı öğretmenlerin yansıtıcı düşünmesidir. Öğretmenler için yansıtıcı düşünme, sınıfa dışarıdan bakmak, öğrenme sürecini incelemek ve pedagojik gelişim için çıkarımlarda bulunmak için bir fırsattır. Öğretmenlerin kendi derslerine yönelik video kayıtları, öğretim sürecinin ayrıntılarını yakalayarak ve sınıf atmosferini inceleyerek öz yansıtmayı teşvik etmek için kullanılabilir. Bu çalışma, öğretmenlerin pedagojik gelişimleri için video temelli öz yansıtma kullanımına ilişkin görüşlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya yedi öğretmen katılmıştır. Veriler, Ön Mülakat Protokolü, haftada bir kayıtlı ders hakkında on iki hafta boyunca yazılan Öğretmenlerin Düşünce Raporları ve 12 haftalık video temelli öz-yansıtma döneminden sonra Mülakat Sonrası Protokol aracılığıyla toplanmıştır. Temel bulgular, öğretmenlerin video temelli öz-yansıtmalarının dokuz kategori oluşturduğunu ve iki haftalık video temelli öz yansıtma sürecinin öğretmenlerin video temelli öz yansıtma kullanımına ilişkin görüşlerinde yoğunluk ve içerik açısından değişikliklere yol açtığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1039752en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCase-Studyen_US
dc.subjectİn-Service Teachersen_US
dc.subjectPedagogical Developmenten_US
dc.subjectVideo-Based Self-Reflectionen_US
dc.subjectDurum Çalışmasıen_US
dc.subjectHizmet İçi Öğretmenleren_US
dc.subjectPedagojik Gelişimen_US
dc.subjectVideo Temelli Öz-Yanstıcı Düşünmeen_US
dc.titleIn-service teachers’ opinions about the use of video-based self-reflection for pedagogical developmenten_US
dc.title.alternativeHizmet içi öğretmenlerin pedagojik gelişim için video-temelli özyansıtıcı düşünmeye ilişkin düşüncelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKocatepe Veteriner Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9660-0403en_US
dc.authorid0000-0002-0317-2356en_US
dc.authorid0000-0002-6886-5997en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage639en_US
dc.identifier.endpage660en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster