Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-15T08:03:57Z
dc.date.available2023-09-15T08:03:57Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationÖztürk, B. (2022). Book Review: A Vocabulary Proposal Aligned with the Common European Framework of Reference for Languages towards Turkish A1 and A2 Levels . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 716-720 . DOI: 10.30831/akukeg.1105740en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1105740
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11040
dc.description.abstractThis study aims to introduce Prof. Nihal Çalışkan’s study entitled A Vocabulary Proposal Aligned with the Common European Framework of Reference for Languages towards Turkish A1 and A2 Levels. The teaching of Turkish that has made a rapid improvement in recent years draws a great deal of attention as a foreign/ second language. Nonetheless, the lack of word/ vocabulary lists stands out in this field. This study that is based on corpus linguistics, Çalışkan’s field of study, and her own language learning experiences has been built on the idea that vocabulary is important in the acquisition of language skills, yet that a certain part of it should be taught as a priority in the face of the broad volume of the elements of vocabulary. In this study, which was meticulously carried out in line with the principle of transparency by examining current textbooks, the word was considered as an orthographic unit. This study was conducted in three phases and reached 1152 words at A1 level and 1653 words at A2 level. In the list prepared, the vocabulary elements were basically divided into two groups as “words” and “units that exceed the limits of word”. The units that exceed the limits of word was further subdivided into four categories: “morpheme units”, “lexical units”, “syntactic units” and “discourse units”. The words determined based on prevalence criteria was aligned with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). All units are exemplified by sentences generated by the author herself.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Prof. Dr. Nihal Çalışkan’ın Türkçe A1 ve A2 Düzeylerine Yönelik Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi ile Uyumlanmış Bir Söz Varlığı başlıklı çalışmasının tanıtımı amaçlanmıştır. Son yıllarda hızlı bir ilerleme kaydeden Türkçenin yabancı/ikinci dil olarak öğretimi oldukça büyük bir ilgi görmektedir. Görülen bu ilgiye karşın alanda sözcük/söz varlığı listelerinin eksikliği hissedilmektedir. Çalışkan’ın çalışma alanı olan derlem bilim ve kendi dil öğrenme tecrübelerinden beslenen çalışmanın çıkış noktası, dil becerilerinin ediniminde söz varlığının önemli olduğu ancak söz varlığı ögelerinin geniş hacmi karşısında belli bir kısmının öncelikli olarak öğretilmesi gerektiği görüşüdür. Mevcut ders kitapları taranarak titizlikle ve şeffaflık ilkesi doğrultusunda hazırlanan bu çalışmada sözcük ortografik bir birim olarak ele alınmıştır. Çalışma üç aşamalı olarak gerçekleştirilmiş olup A1 düzeyinde 1152 ve A2 düzeyinde 1653 sözcüğe ulaşılmıştır. Hazırlanan listede söz varlığı ögeleri “sözcükler” ve “sözcük sınırlarını aşan birimler” olarak temelde iki gruba ayrılmıştır. Sözcük sınırlarını aşan birimler de “biçim birimsel birimler, sözcüksel birimler, söz dizimsel birimler ve söylem birimleri” olarak dört başlıkta gruplandırılmıştır. Yaygınlık kriterine göre belirlenen sözcükler DAOÖÇ ile uyumlu hâle getirilmiştir. Tüm birimler, yazarın kendisi tarafından üretilen cümlelerle örneklenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1105740en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeaching Turkish To Foreignersen_US
dc.subjectBook İntroductionen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.titleBook review: A vocabulary proposal aligned with the common european framework of reference for languages towards turkish A1 and A2 levelsen_US
dc.title.alternativeKitap incelemesi: Türkçe A1 ve A2 düzeylerine yönelik diller için avrupa ortak öneriler çerçevesi ile uyumlanmış bir söz varlığı önerisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-4087-3370en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage716en_US
dc.identifier.endpage720en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster