Başlık için 2015 listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 12-17
-
Lavignac’ın müzik eğitimi ve keman eğitimine ilişkin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Çalışmada; Albert Lavignac’ın Abdülhalik Derker tarafından Türkçe’ye çevrilen ve 1939 yılında Kanaat Kitabevi tarafından yayınlanan “Musiki Terbiyesi” adlı kitabında yer alan müzik eğitimine ve keman eğitimine” dair ... -
Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Bu çalışma öğretmen adaylarının Türk halk ve geleneksel Türk sanat müziklerine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Niğde ... -
Solo konçerto bestecisi olarak antonio vivaldi: vivaldici solo konçerto ve vivaldi rv 484 mi minör fagot konçertosu’nun ayrıntılı analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)İtalyan besteci Antonio Vivaldi müzik tarihinde en çok konçertoları, özellikle de solo konçertolarıyla tanınır. Kendinden önceki konçerto birikimini devralmış ve bu formu hem nicel hem de nitel anlamda doruğa ulaştırmıştır. ... -
Türk keman ekolü neden istenilen düzeyde değildir?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Cumhuriyetin ilanıyla birlikte ortaya çıkan inkılâplarla Türkiye, köklü bir değişim sürecine girer. Birçok alanda olduğu gibi müzik de Türkiye’nin batılılaşma hareketleri kapsamında bir değişim içerisindedir. Bu değişimler ... -
Uşak - Bergama örnekleminde iletilen müzikler kullanımı ve yaşanan ritüeller
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Kaydedilmiş müzik çeşitli mekan ve mecralarda farklı farklı biçimlerde kullanılmaktadır. Ancak bizim araştırmamızda önemli olan nokta, kaydedilmiş müziğin icra ortamları olan Uşak - Bergama çevresindeki düğün salonlarında ... -
Wolfgang amadeus mozart‘ın bir üflemeli çalgı ile yaylı üçlüsü/dörtlüsü için oda müziği eserleri ve kv 370 (368b) fa majör obualı dörtlü’nün ayrıntılı analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)de külliyatı içinde önemli yer tutmaktadır. Besteci bu eserlerin çoğunda bestecilik tekniği açısından yeni buluşlar ve teknikler geliştirdiği veya daha önce başlatılmış yenilikleri doruk noktasına ulaştırdığı için ...