Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 116, listelenen: 53-72
-
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin, işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu ... -
Otel çalışanların iş motivasyonu ve çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşması: Denizli şehir otellerinde bir araştırma
(2019)Bu çalışma turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahip otel işletmeleri çalışanlarının iş motivasyonlarının belirlenmesi ve otel departmanlarına göre çalışanların iş motivasyonlarındaki farklılıkların ortaya konması ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetim işlevi olarak koruma ve geliştirme kapsamındaki uygulamalar ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
(3. International Congress of Socıal Sciences, China to Adriatic, 2016)Turizm sektörü içerisinde en çok çalışanın istihdam edildiği işletmeler arasında yer alan otel işletmelerinde, müşteri tatmininin sunulan hizmetlerin kalitesine bağlı olması, söz konusu işletmelerde yerine getirilen ... -
Otel işletmelerinde işe alıştırma eğitimi Ankara'da bir araştırma
(2010)Hizmet içi eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin ilk ve en önemli adımı olan işe alıştırma eğitimi; yeni iş ortamına mümkün oldukça kısa bir sürede uyum sağlamak durumunda olan işgörenleri, yeni çevrelerine hazırlayan; yeni ... -
Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakârlık tutumunun rolü
(2016)Günümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ... -
Öğrencilerin uygulamalı mutfak workshoplarına yönelik tutumlarının faktör analizi ile incelenmesi
(2018)Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi üniversitelerin başta turizm fakülteleri olmak üzere çeşitli fakülte ya da yüksekokullarının bünyesinde aşçılık, yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ya da gastronomi ... -
Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat ... -
Örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, otel işletmelerinde uygulanan örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisini belirlemek amacıyla, İstanbul’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde ... -
Perceived organizational support and organizational identification: The mediating role of fit to organization
(2019)The aim of this study is to reveal the effect of perceived organizational support (POS) on organizational identification (OI) and to test the mediating role of fit to organization (FO) within the context of academicians. ... -
A qualitative research on service environment and user interaction in hotel chains
(2015)Bu çalışmada otel yöneticileri ve misafirlerin hizmet ortamı unsurları ile girdikleri etkileşimleri konu alan bir araştırma yapılmıştır. Zincir otel işletmelerinde hizmet ortamı içinde atmosfer oluşturmak ... -
Recognition of traditional handicrafts as cultural values to tourism: A model suggestion for Afyonkarahisar
(2017)From 2000s onwards, product diversification initiatives in tourism has gained momentum based on ever-changing context of tourism experiences. Such experiences spotlighted respect to nature and traditional culture, instead ... -
The relationship between managerial ethics perception and professional burnout levels of employee: A comparative study of five-star hotels’ employees between Turkey and Italy
(2011)The purpose of this study is to determine the perceptions of the employees in fivestar hotels their regarding managerial ethics and professional burnout levels and also to present the relationship between managerial ... -
The relationship between professional burnout and job satisfaction levels of employee: A study into employees in hotel enterprises
(2011)The main aim of this paper is to determine the levels of professional burnout and job satisfaction of employees in five-star hotels and to expose the relationship between them. Especially professional burnout has been ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
(2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ...