Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 116, listelenen: 36-55
-
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş değerleme - ücret yönetimi süreci ve karşılaşılan sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)İş değerleme ve ücret yönetimi; bir işin diğer işlere göre değerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması, ücret strateji ve politikalarının geliştirilmesi, ücret yönetimi sisteminin tasarımlanması uygulanması ve sürdürülmesiyle ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme ile ilgili sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynaklarının bir işlevi olarak sendikal faaliyetler ve sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde işlerin büyük bir bölümünün insan emeğine dayalı olması nedeniyle turizm sektörünün mevcut başarısında sektör çalışanlarının katkısını görmezden gelmek mümkün değildir. ... -
İslami yaşam tarzının işten ayrılma niyetine etkisi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği
(Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2019)Turizm sektörü emek-yoğun özelliği taşıdığı için insan gücünün daha fazla kullanıldığı bir sektör olarak öne çıkmaktadır. Otel işletmeleri 24 saat hizmet anlayışı ile çeşitli departmanlarda birçok personelin istihdam ... -
İş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların işgörenlerin kuruma güvenlerine etkisi üzerine bir araştırma: Beş yıldızlı otel İşletmeleri örneği
(2018)Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde iş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların çalışanların kuruma olan güvenlerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde ... -
İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
(2016)Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Termal oteller örneği
(Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON 2019 GÜZ, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının arz, kullanım alanları, avantaları ve ikincil suların değerlendirilmesi açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Nisan 2018 itibariyle ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Türkiye’deki termal oteller üzerine bir araştırma
(Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının nereden ve nasıl temin edildiği, kullanım alanları, avantajları ve ikincil suların nerede ve nasıl değerlendirildiği açısından incelenmesidir. ... -
Kadın işgörenlerin karşılaştığı sorunların iş bırakma eğilimlerine etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016)Dünya nüfusunun yarısını (%49,7) oluşturarak önemli bir paya sahip olan kadının, çalışma yaşamındaki önemi de büyüktür. Üstelik çalışma yaşamında yer alan kadınların, gerek ev işleri ve gerek annelik rollerinden dolayı ... -
Kardeş kent anlayışının turizme yansımaları: Afyonkarahisar örneği
(2017)Amaç: Belediyelerin kardeş şehir ilişkileri sayesinde, kentler arasında kültür ve turizm alanında işbirliğinin gelişmesi de mümkün olabilecektir. İki kent arasındaki turizm faaliyetlerindeki işbirliğinin artmasıyla, ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
(2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Kişilik özelliklerinin kariyer planlamasına etkisi: Turizm rehberliği bölümü öğrencileri örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 30.06.2019)Emek yoğun özelliğinden dolayı yoğun istihdam gerektiren turizm sektöründe, sektörel belirsizliklerin varlığı ve işgücü devir hızının yüksek olması, bu sektörde çalışan işgörenlerin kariyer planlamasına daha fazla önem ... -
Kurumsal itıbarın sürdürülebilirliğinde demografik özelliklerin rolü: İstanbul’daki otel çalışanları üzerinde bir araştırma
(Kastamonu Üniversitesi, 2017)İşletmelerin uzun vadeli hedefleri arasında yer alan ve uyguladıkları stratejiler sonucunda elde edilen kurumsal itibar; hem iç hem de dış müşteri tarafından algılanmakla birlikte sürekli olarak değerlendirilmektedir. ... -
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği: Turizm eğitimi veren kurum müfredatları üzerine bir inceleme
(Turizm Akademik, 2018)Sürdürülebilirlik kavramı genel olarak ekoloji ile bağdaştırılmasına rağmen ekolojik ve çevresel faktörlerin ötesinde daha geniş bir anlam çerçevesine sahiptir. Özellikle turizmin çevre ve kültür ile sürekli etkileşim ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
(2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin, işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu ...