Bölüm "Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü" 2019 için listeleme
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-16
-
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin organ bağışı ve nakli konusundaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Despite the increase in the number of individuals donating organs in recent years, high numbers of individuals waiting for transplantation clearly demonstrates the importance of organ donation and organ transplantation. ... -
‘Aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması’ konusunda geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmış başarı testi geliştirme çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmanın amacı test geliştirme basamakları dikkate alınarak 7. sınıf öğrencilerinin, öğretim programında bulunan “Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması” ünitesine yönelik başarılarını ortaya koyan geçerli ve güvenilir ... -
Developing a questionnaire to evaluate Turkish students’ mathematics values and preferences
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The aim of this study was to construct a questionnaire: the mathematics values questionnaire (MVQ). Because a little is known about students’ mathematics values and no assessment tool is available to measure students’ ... -
Ebeveynlerin sosyoekonomik düzeyleri ile çocuklarının okul hayatına katılımları arasındaki ilişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)In this study, it was aimed to investigate the relationship between the socioeconomic status of the parents of middle school students and their involvement in the school life of the child. The study is a correlational study ... -
Education themed movies as a teaching material for pre-service science teacher education
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)Educational media has the potential to foster pre-service science teacher education in many ways. The purpose of this study was to explore the possibility of using selected movies as an educational media and resource ... -
The examination of prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety levels
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The aim of this research is to determine prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety level who continue Pedagogical Formation Program and who study in Mathematics Education Department at the Faculty ... -
Investigation of the effects of arduino-supported analytical chemistry experiments on pre-service teachers' self-efficacy toward information technologies
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)Arduino is a tool which the data taken from sensors can be used. Temperature, humidity, distance, light, color and acceleration can be measured by Arduino connected sensors. It is aimed to determine the effects of analytical ... -
Lisansüstü tezlerde bilgisayar destekli matematik öğretimi uygulamaları: meta-sentez çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili yapılmış tezlerin sistematik bir incelemesini yapmak yapılan bu araştırmalar üzerine bir tematik içerik analizi (meta-sentez) gerçekleştirmektir. Bu ... -
Lise öğrencilerinin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmen etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmada lise öğrencilerin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmenin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma niteliğindeki çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış ... -
Matematik öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme bilgi gelişimleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ölçme-değerlendirme bilgilerinin lisans eğitimleri boyunca nasıl bir gelişim gösterdiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada karma araştırma desenlerinden ... -
Matematik öğretmenlerinin akran denetimine ilişkin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin akran denetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma türlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcıları, maksimum çeşitlilik örnekleme ... -
Mathematics teachers’ use of mathematical descriptions, explanations and justifications while teaching function concept: the case of Samet
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)It is important for teachers to design and use mathematically accurate descriptions, explanations and justifications that are comprehensible and useful for students in the context of reflecting their mathematical knowledge ... -
Ortaöğretim öğretim programında biyoloji konularına temel oluşturan fizik ve kimya konularının ardışıklığının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Disiplinlerin herhangi biri diğerlerinden tümüyle bağımsız olamayacağı için biyolojinin de fizik ve kimyadan bağımsız olması düşünülemez. Biyolojideki konu ve kavramlar hiç şüphesiz diğer birçok alanla ilişkilidir. ... -
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin çeşitli değişkenler ve öğretmen öz yeterlikleri bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğretmen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalarda, öğretmenlerin profesyonel anlamda alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve bu ikisinin sentezi olan pedagojik alan bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini en iyi şekilde ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerileri ile geometri öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında ... -
Statistical self-efficacy beliefs among pre-service mathematics teachers: the case of Palestine
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)One of the most concrete reflections of mathematics in real life is statistic domain and it is frequently mentioned in the related literature that students have difficulty in statistics concepts. The development of ...