Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılay, Mustafa Okan
dc.contributor.authorMetin, İsmail Gürkan
dc.date.accessioned2021-07-29T06:14:43Z
dc.date.available2021-07-29T06:14:43Z
dc.date.issued27.01.2020en_US
dc.identifier.citationKızılay, M , Metin, İ . (2020). ON STRUCTURAL AND INTELLECTUAL DIMENSIONS OF ANTON WEBERN’S MUSIC . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 6 (11) , 88-103 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/658609en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/658609
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8941
dc.description.abstractAnton Webern is among the most important composer and music theorists of 20th-century music called as avant-garde. In the first stage of this study the ‘serial music understanding’ to which Anton Webern has contributed significantly in terms of theory and composition is presented in the context of the general situation of 20th century music. In the later stages, the component-complement connection of the composer's works and the simplicity principle, which is considered to be one of the most important building blocks of the music style, are discussed. In this process while making theoretical determinations through selected works of the composer, sensory and intellectual impressions in his works have been disclosed. In this way, it is expected that the composer will be understood better and the analysis will contribute to the theory, practice and listening processes.en_US
dc.description.abstractAnton Webern 20. yüzyıl müziğinin avangart (öncü) olarak tabir edilen önemli besteci ve müzik kuramcılarından biridir. Bu çalışmada ilk aşamada, 20. yüzyıl müziğinin genel durumu çerçevesinde, Anton Webern’in, kuram ve eser bakımından önemli katkılar sağladığı Seriyel “Dizisel” Müzik anlayışı sunulmaktadır. Sonraki aşamalarda, bestecinin yapıtlarındaki parça-bütün ilişkisi ve müzik stilinin en önemli yapı taşlarından biri olarak görülen sadelik ilkesi ele alınmaktadır. Bu süreçte, bestecinin seçilmiş eserleri üzerinden yapılan teorik saptamalarla birlikte, eserlerindeki duyumsal ve düşünsel izlenimler ortaya konmuştur. Böylelikle, bestecinin daha iyi anlaşılması ve incelemenin teori, icra, dinleme bakımından katkı sağlaması ön görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36442/AMADER.2020.14en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnton Webernen_US
dc.subjectTwelve Tone Musicen_US
dc.subjectSerial Musicen_US
dc.subjectNew Musicen_US
dc.subjectSimplicity in Musicen_US
dc.subjectOn İki Ton Müziğien_US
dc.subjectDizisel Müziken_US
dc.subjectYeni Müziken_US
dc.subjectMüzikte Sadeliken_US
dc.titleOn structural and intellectual dimensions of Anton Webern’s Musicen_US
dc.title.alternativeAnton Webern Müziğinin yapısal ve düşünsel boyutları üzerineen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2323-9167en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster