Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı" Yüksek Lisans Tezleri için listeleme
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-20
-
2050 yılında sosyal bilgiler öğretmeni olmak: Bir delphi çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir sosyal bilgiler öğretmeninin 2050 yılında taşıması gereken yeterliklerin, sosyal bilgiler alanını oluşturan farklı disiplinlerden (antropoloji, coğrafya, eğitim programları ve öğretim, ekonomi, ... -
2050 yılında sosyal bilgiler öğretmeni olmak: Bir delphi çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir sosyal bilgiler öğretmeninin 2050 yılında taşıması gereken yeterliklerin, sosyal bilgiler alanını oluşturan farklı disiplinlerden (antropoloji, coğrafya, eğitim programları ve öğretim, ekonomi, ... -
60-72 aylık çocukların dikkat yetisi ile geometri ve sesbilgisel farkındalık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, 60-72 aylık çocukların dikkat yetisi ile geometri ve sesbilgisel farkındalık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın ulaşılabilir evrenini 2018-2019 ... -
7. Sınıf matematik dersinde kullanılan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, 7. sınıf matematik dersi “veri analizi” alt öğrenme alanında işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarı, matematiğe yönelik tutum ve eleştirel düşünme ... -
9. ve 11. Sınıf ingilizce dersinde karikatür ve kelime matrisi tekniklerinin akademik başarı ve tutuma etkisinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf İngilizce dersi Invitations and Celebrations” ve “Television and Social Media” üniteleri ile on birinci sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan “Friends” ve “Values and ... -
Analitik düşünme temelli çevrimiçi Stem öğretim programının geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsanlık tarihinde her zamankinden daha fazla nüfusa, küresel bağlantılara, teknolojik ilerlemeye ve büyük ölçekli problemlere sahip bir dünyada yaşanmaktadır. İnsanoğlunun bu zorluklarla mücadele edebilmesi için yenilikçi ... -
Dinleyici yanıt sistemi destekli etkinliklerin okul öncesi eğitimde kullanımının incelenmesine yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dinleyici yanıt sistemi kullanım deneyimlerini incelemektir. Bu araştırmada dinleyici yanıt sisteminin öğrencilere katkısının derinlemesine araştırılması için nitel araştırma ... -
Ebeveyn okuma inancı ile 60-72 aylık çocukların dil becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyon ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsan hayatının ilk altı yılında en yakın çevresel etki olan ebeveynlerinin desteği ile büyük oranda tamamlanan dil becerilerinin gelişimi ve buna bağlı iletişimin yeterli düzeyde olması, çocukluk çağından itibaren bireylerin ... -
Ergenlerin akılcı olmayan inançları ile sosyal medyaya yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsanların sahip olduğu akılcı ve akılcı olmayan inançlar gerçek hayatta söz konusu olduğu kadar sanal hayatta da söz konusudur. Kullanım yaygınlığı yüksek oranlarda olan sosyal medya beraberinde bazı sorunlar getirmektedir. ... -
Gerçekçi matematik öğretiminin 5. Sınıf öğrencilerinin akademik başarı, Motivasyon ve kalıcılıkları Üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Gerçekçi Matematik Öğretimi’nin (GMÖ) 5. sınıf “Veri işleme” öğrenme alanına ilişkin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu ... -
İlkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemeleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemelerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemine sahip bu tezde olgubilim ... -
İlkokulda girişimcilik öğretim programının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda önemi giderek artan ve 21. yüzyıl becerileri arasında gösterilen becerilerden birisi girişimcilik becerisidir. Nitekim girişimcilik faaliyetlerinin yaygın olduğu toplumların ekonomi ve teknoloji gibi birçok ... -
İşbirlikli problem çözme öğretim programı tasarısının hazırlanması ve uygulanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dünya çapında gün geçtikçe dikkatleri üzerine toplayan işbirlikli problem çözme pek çok eğitim uygulamasının da odak noktası haline gelmeye başlamıştır. İşbirlikli problem çözme becerisinin yaşam boyu öğrencinin hem sosyal ... -
Okul müdürlerinin iş yükü kaynakları ve iş yükünü yönetme stratejileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin iş yükü kaynaklarının neler olduğunu ve iş yüklerini yönetmede kullandıkları stratejileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde, 2019-2020 eğitim öğretim yılı ... -
Okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırılmasına yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırmaktır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde bir devlet anaokulunun dört yaş ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik özyeterlikleri ile matematik pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik pedagojik alan bilgilerinin matematik eğitimine yönelik özyeterliklerini farklılaştırıp farklılaştırmadığını belirlemek ve matematik pedagojik alan bilgileri ile ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin veli yaklaşımı algıları ile duygusal emek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin veli yaklaşımı algıları ile duygusal emek düzeyleri ve aralarındaki ilişki çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama ... -
Ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminin gerçekçi matematik eğitimi kuramına göre incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminde ortaokul matematik öğretmenlerinin Gerçekçi Matematik Eğitimi Kuramına uygun öğretim yapıp yapmadıklarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel ... -
Ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme algı düzeylerini ölçen bir ölçek geliştirmek ve öğrencilerin cebirsel düşünme algı düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ... -
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ...