Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı" Yüksek Lisans Tezleri için listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
4. Sınıf kesirler ünitesinin öğretiminde 3b yazıcıların kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmada, ilkokul 4. sınıf matematik dersi, kesirler ünitesinin öğretiminde, 3B yazıcıların öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisinin belirlenmesi ve bu yazıcılar hakkında öğrencilerin görüşlerinin ortaya ... -
Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri ve okuma tutumları üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri ve okuma tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Akıl ve zekâ oyunları öğrencilerin akıl yürütme, akıcı okuma, okuduğunu anlama ... -
Animasyon filmlerin sosyal bilgiler dersi öğretim programı bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, Küçük Prens, Ters Yüz, Yukarı Bak, Oyuncak Hikayesi 3 ve Wall-E adlı 5 animasyon filminin 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanları, kazanımlar, beceriler ve değerler ... -
Argümantasyon temelli sosyal bilgiler öğretimi ile hukuk okuryazarlığı uygulamaları: Bir karma yöntem araştırması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Son dönemlerde giderek önemi artan becerilerden birisi de hukuk okuryazarlığı becerisidir. Nitekim hukuk okuryazarlığı becerisi gelişmiş bireylerin toplumun sorunlarına duyarlı, yapıcı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen ... -
“Bulmaca Kulesi” Programının Yaşam Becerileri Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada “Bulmaca Kulesi” adlı programın, temel yaşam becerilerine yaptığı vurgular açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden ... -
Covid-19 sürecinde ilkokullardaki beden eğitimi ve oyun dersinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, Covid-19 sürecinde ilkokullardaki Beden Eğitimi ve Oyun dersinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programı bağlamında TRT Çocuk Dergisinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan ünite, kazanım, beceri ve değerler açısından TRT Çocuk Dergisi’nin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde İnfografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yapılan bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde infografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (İzmir örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından zekâ alanlarının ve girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi ve çoklu zekâ alanları ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin ... -
İlkokul çocuklarına yönelik hazırlanan çizgi filmlerde çocuk katılımının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Demokratik bir gelecek için çocukların katılım hakkına sahip olmaları ve kendileri ile ilgili karar verme süreçlerine dâhil olmaları önem taşımaktadır. Bir birey olan çocukların görüşleri yetişkinler tarafından önemsenmelidir. ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alan yazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Öğrencilerin, programda yer alan hedeflere ulaşabilmeleri için eğitim kurumlarında gerçekleştirilen etkinliklere ve öğrenme ortamlarına duydukları ilginin belirlenmesi gereklidir. Bu yüzden öğrenci katılımının değerlendirilmesi ... -
İlkokul ve ortaokul matematik ders kitaplarındaki etkinliklerin matematiksel ilişkilendirme becerisi açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan etkinlikleri gerçek hayatla ilişkilendirme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirme açısından incelemektir. İlişkilendirilmiş etkinliklerde ... -
İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin ... -
Stem ile bütünleştirilmiş sosyal bilgiler (SSTEM): Bir karma yöntem araştırması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)21. yüzyılda gelişen teknolojik gelişmeler doğrultusunda eleştirel düşünebilen, sorgulayabilen, tasarlayabilen, problem çözebilen, inovatif, risk alan, özgüvenli, işbirliği yapan öğrenciler; dokunmak, yaşamak, üretmek, ... -
Stem ile bütünleştirilmiş sosyal bilgiler (sstem): Bir karma yöntem araştırması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)21. yüzyılda gelişen teknolojik gelişmeler doğrultusunda eleştirel düşünebilen, sorgulayabilen, tasarlayabilen, problem çözebilen, inovatif, risk alan, özgüvenli, işbirliği yapan öğrenciler; dokunmak, yaşamak, üretmek, ... -
Sınıf öğretmenleri ile ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerinin incelenmesi (Uşak ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde geçerli olan tüm eğitim programlarının temelinde çocukların ya da öğrencilerin temel matematik becerilerinin geliştirilmesi ve matematik alanındaki başarılarının arttırılması amaçlanmaktadır. Bu araştırmada sınıf ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inançları ve covıd-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim matematik öğretimine ilişkin görüşleri (afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesi ve COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitimin matematik öğretimine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç ...