7. ve 8. sınıf öğrencilerinin organ bağışı ve nakli konusundaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi
Citation
Soğukpınar, R. , Karışan, D. & Aktamış, H. (2019). 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Organ Bağışı ve Nakli Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Görüşlerinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 892-914 . DOI: 10.30831/akukeg.417962Abstract
Despite the increase in the number of individuals donating organs in recent years, high numbers of
individuals waiting for transplantation clearly demonstrates the importance of organ donation and organ
transplantation. The aim of this study is to examine the knowledge level and opinions of 7th and 8th grade students
on organ donation and transplantation. The research was conducted in the first semester of 2017-2018 academic year
with 513 (264 girls, 249 boys) students from 7th and 8th grade who are studying in elementary school in Aydın,
Kuyucak province. Convenient sampling was used in the study. The questionnaire consists of 12 questions developed
by Akış et. al. (2008) and it aims to evaluate knowledge level and opinions of participants about organ donation.
Descriptive analysis was employed for data analysis. Frequencies and percentages related to the data were calculated.
Results show that there were differences between the 7th and 8th grade students in terms of knowledge level of organ
donation and transplantation, but there was not much difference in terms of their views. Son yıllarda organlarını bağışlayan bireylerin sayısında artış olmasına rağmen organ nakli bekleyen bireylerin
sayısının fazla olması organ bağışı ve organ nakli konusunun önemini açıkça göstermektedir. Çalışma ile 7. ve 8.
sınıf öğrencilerinin organ bağışı ve organ nakline yönelik bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılı birinci yarıyılında Aydın ili Kuyucak ilçesindeki devlet
ortaokullarında öğrenim gören 513 (264 K, 249 E) 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada uygun
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler, Akış vd. (2008) tarafından geliştirilen 12 sorudan oluşan
organ bağışı bilgi düzeyi ve görüşleri anketi ile elde edilmiştir. Verilerin analizi betimsel olarak yapılmıştır. Verilere
ilişkin frekanslar ve yüzdeler hesaplanarak analiz tabloları oluşturulmuştur. Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri
arasında organ bağışı ve nakli bilgi düzeyleri arasında farklar olduğu fakat görüşleri arasında çok fark olmadığı
sonucu bulunmuştur.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
12Issue
3Collections
- Cilt 12 : Sayı 3 [14]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışına ve Organ Nakline Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
TETİK, Seda; CEBESOY, Ümran Betül (03.07.2018)Öğrencilerin küçük yaşlardan itibaren organ bağışı ve nakli konusunda farkındalıklarının artırılması daha organ bağışı konusunda daha bilinçli bireyler yetiştirilmesi açısından önem arz etmektedir. Buradan yola çıkılarak ... -
Afyonkarahisar Organize Sanayi Bölgesi mermer artıkları depolama sahasının yer altı suyuna olan etkisinin incelenmesi
Çelik, Mustafa Yavuz; Tur, Şükrü (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Afyonkarahisar bölgesinde 400 civarında mermer işleme tesisinde yılda yaklaşık 300.000 ton sulu, 200.000 ton katı mermer artığı oluşmaktadır. Bu artıklar 3 bölgede (İscehisar, Susuz Boğazı ve Organize Sanayi) bulunan ... -
Cs-137, Co-60 ve Na-24 için Monte Carlo Simülasyonu Kullanılarak Farklı Vücut Organlarının Doz Değerlendirilmesi
KARA, Ümit (2018)Yapılan araştırmada, Cs-137, Co-60 ve Na-24 radyoaktif kaynaklarının harici kullanımında bireysel organ dozunun ve insan vücuduna etkin dozun tahmini için Monte Carlo VMC kod simülasyonu kullanılmıştır. Organ dozunun ...