Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTataroğlu Taşdan, Berna
dc.date.accessioned2022-02-09T11:30:04Z
dc.date.available2022-02-09T11:30:04Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationTataroğlu-taşdan, B. (2019). Mathematics Teachers' Use of Mathematical Descriptions, Explanations and Justifications: The Case of Samet . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1284-1305 . DOI: 10.30831/akukeg.478101en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773937
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9900
dc.description.abstractIt is important for teachers to design and use mathematically accurate descriptions, explanations and justifications that are comprehensible and useful for students in the context of reflecting their mathematical knowledge for teaching. The purpose of this study is to examine a mathematics teacher’s mathematical knowledge for teaching function concept by investigating his use of mathematical descriptions, explanations and justifications. The study was conducted as a descriptive case study. The participant in the study was one mathematics teacher (Samet) who volunteered to join the research. Data was collected via observing and recording the teacher’s teaching of the function concept and survey of function concept. The results of the study revealed that the teacher mostly used mathematical descriptions in his teaching. This was followed by mathematical explanations, and mathematical justifications. The teacher’s use of mathematical descriptions, explanations and justifications and his sufficiency at using these varied according to cases. Results indicated some deficiencies in the teacher’s mathematical knowledge for teaching.en_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin, öğretmek için matematik bilgilerini yansıtmaları bağlamında, öğrenciler için anlaşılır ve kullanışlı ve matematiksel olarak doğru tanımlamaları, açıklamaları ve doğrulamaları tasarlamaları ve kullanmaları önemlidir. Bu çalışmanın amacı, bir matematik öğretmeninin fonksiyon kavramının öğretiminde matematiksel tanımlamaları, açıklamaları ve doğrulamaları kullanımını araştırarak öğretmek için matematik bilgisini incelemektir. Çalışma, tanımlayıcı bir durum çalışması olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcısı araştırmaya katılmak için gönüllü olan bir matematik öğretmenidir (Samet). Veriler, öğretmenin fonksiyon kavramı öğretiminin gözlemlenmesi ve kaydedilmesi ve fonksiyon kavramı anketi ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmenin öğretiminde çoğunlukla matematiksel tanımlamaları kullandığını ortaya koymuştur. Bunu matematiksel açıklamalar ve matematiksel doğrulamalar takip etmiştir. Öğretmenin matematiksel tanımlamaları, açıklamaları ve doğrulamaları kullanımı ve bunları kullanmadaki yeterliliği farklı durumlara göre değişiklik göstermiştir. Sonuçlar, öğretmenin öğretmek için matematik bilgisindeki bazı eksiklikleri olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.478101en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematical Knowledge For Teachingen_US
dc.subjectTeaching Function Concepten_US
dc.subjectMathematical Descriptionsen_US
dc.subjectMathematical Explanationsen_US
dc.subjectMathematical Justificationsen_US
dc.subjectÖğretmek İçin Matematik Bilgisien_US
dc.subjectFonksiyon Kavramı Öğretimien_US
dc.subjectMatematiksel Tanımlamalaren_US
dc.subjectMatematiksel Açıklamalaren_US
dc.subjectMatematiksel Doğrulamalaren_US
dc.titleMathematics teachers’ use of mathematical descriptions, explanations and justifications while teaching function concept: the case of Sameten_US
dc.title.alternativeMatematik öğretmenlerinin matematiksel tanımlamaları, açıklamaları ve doğrulamaları kullanımı: Samet örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5851-6144en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1284en_US
dc.identifier.endpage1305en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster