Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 116, listelenen: 45-64
-
Kadın işgörenlerin karşılaştığı sorunların iş bırakma eğilimlerine etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016)Dünya nüfusunun yarısını (%49,7) oluşturarak önemli bir paya sahip olan kadının, çalışma yaşamındaki önemi de büyüktür. Üstelik çalışma yaşamında yer alan kadınların, gerek ev işleri ve gerek annelik rollerinden dolayı ... -
Kardeş kent anlayışının turizme yansımaları: Afyonkarahisar örneği
(2017)Amaç: Belediyelerin kardeş şehir ilişkileri sayesinde, kentler arasında kültür ve turizm alanında işbirliğinin gelişmesi de mümkün olabilecektir. İki kent arasındaki turizm faaliyetlerindeki işbirliğinin artmasıyla, ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
(2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Kişilik özelliklerinin kariyer planlamasına etkisi: Turizm rehberliği bölümü öğrencileri örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 30.06.2019)Emek yoğun özelliğinden dolayı yoğun istihdam gerektiren turizm sektöründe, sektörel belirsizliklerin varlığı ve işgücü devir hızının yüksek olması, bu sektörde çalışan işgörenlerin kariyer planlamasına daha fazla önem ... -
Kurumsal itıbarın sürdürülebilirliğinde demografik özelliklerin rolü: İstanbul’daki otel çalışanları üzerinde bir araştırma
(Kastamonu Üniversitesi, 2017)İşletmelerin uzun vadeli hedefleri arasında yer alan ve uyguladıkları stratejiler sonucunda elde edilen kurumsal itibar; hem iç hem de dış müşteri tarafından algılanmakla birlikte sürekli olarak değerlendirilmektedir. ... -
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği: Turizm eğitimi veren kurum müfredatları üzerine bir inceleme
(Turizm Akademik, 2018)Sürdürülebilirlik kavramı genel olarak ekoloji ile bağdaştırılmasına rağmen ekolojik ve çevresel faktörlerin ötesinde daha geniş bir anlam çerçevesine sahiptir. Özellikle turizmin çevre ve kültür ile sürekli etkileşim ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
(2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ... -
Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin, işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu ... -
Otel çalışanların iş motivasyonu ve çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşması: Denizli şehir otellerinde bir araştırma
(2019)Bu çalışma turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahip otel işletmeleri çalışanlarının iş motivasyonlarının belirlenmesi ve otel departmanlarına göre çalışanların iş motivasyonlarındaki farklılıkların ortaya konması ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetim işlevi olarak koruma ve geliştirme kapsamındaki uygulamalar ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
(3. International Congress of Socıal Sciences, China to Adriatic, 2016)Turizm sektörü içerisinde en çok çalışanın istihdam edildiği işletmeler arasında yer alan otel işletmelerinde, müşteri tatmininin sunulan hizmetlerin kalitesine bağlı olması, söz konusu işletmelerde yerine getirilen ... -
Otel işletmelerinde işe alıştırma eğitimi Ankara'da bir araştırma
(2010)Hizmet içi eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin ilk ve en önemli adımı olan işe alıştırma eğitimi; yeni iş ortamına mümkün oldukça kısa bir sürede uyum sağlamak durumunda olan işgörenleri, yeni çevrelerine hazırlayan; yeni ... -
Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakârlık tutumunun rolü
(2016)Günümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ... -
Öğrencilerin uygulamalı mutfak workshoplarına yönelik tutumlarının faktör analizi ile incelenmesi
(2018)Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi üniversitelerin başta turizm fakülteleri olmak üzere çeşitli fakülte ya da yüksekokullarının bünyesinde aşçılık, yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ya da gastronomi ...