Kategori "Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı" Turizm Fakültesi İçin Listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 1-20
-
The effect of nepotism on organizational silence, alienation and commitment: A study on hotel employees in Turkey
(Journal of Management Research, 2015)The aim of this study is to determine the effect of nepotism on organizational silence, alienation and commitment. As a data collecting method a questionnaire which contains nepotism, organizational silence, alienation ... -
The effect of psychological empowerment on organizational silence in hotels
(2016)The aim of this study is to determine whether psychological empowerment (PE) is related with or have any effects on organizational silence (OS) in hotel enterprises. Relevant data was collected via ... -
The effect of servant leadership on psychological empowerment and organizational ıdentification
(2019)Purpose – The aim of this study is to determine the effects of servant leadership on psychological empowerment and organizational identification. Design/methodology/approach – Within the context of quantitative research ... -
The effects of employee empowerment on employee job satisfaction: A study on hotels in Turkey
(2011)Purpose – The main objective of this study is to determine the impact of employee empowerment on job satisfaction. To serve this purpose, empowerment is taken into consideration as two dimensions – i.e. behavioral and ... -
The effects of managers business ethics applications on employees job satisfaction a study on hotels in Turkey
(Macrothink Institute, 2016)Thus far, much research on ethical aspects of different areas (business, marketing, medicine, managing and etc.) is made and various models are introduced in accordance with these researches. Each of these introduced ... -
The effects of mobbing on organizational cynicism: A study on hotels in Turkey
(Macrothink Institute, 2014)The aim of this study is to determine the effects of the hotel employees' mobbing perceptions on organizational cynicism. In this respect, employees’ mobbing perceptions and attitudes related to organizational cynicism ... -
The effects of servicescape on the emotional states and behavioural responses of hotel guests
(2019)The aim of this paper is to reveal the influence of servicescape of hotel businesses on the emotional states and behavioural responses of guests. Data collected from 211 participants, was tested by using Regression Analysis ... -
Effects of tourist guides’ personal traits on job attitude and job satisfaction: A study in Turkey
(2019)Objective: The aim of the study is to determine effects of tourist guides’ personality traits on their job attitudes and job satisfactions. Methodology / Approach: The study was structured in quantitative research. As ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
(2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Etik ve sosyal sorumluluk konulu bildirilerin bibliyometrisi: Ulusal turizm kongreleri örneği (2009-2017)
(Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki Ulusal Turizm Kongrelerinde “etik” ve “sosyal sorumluluk” konuları ile ilgili yayınlanan bildirilerin bibliyometrik olarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, 2009-2017 yılları ... -
Gastronomi alanında yayınlanan makalelerin bibliyometrik profili (2013-2017)
(Sosyal Bilimler Dergisi - The Journal of Social Sciences, Ocak 2019)Bu araştırmanın amacı Türkiye’de gastronomi alanında yazılmış makalelerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında gastronomi alanında yayınlanan makaleler ... -
Güçlendirmede yönetici ve işgören algılamalarının karşılaştırılması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamaları çerçevesinde belirleyebilmektedir. ... -
Hastane işletmelerinde mobbingin örgütsel yabancılaşma üzerine etkisi: Afyonkarahisar'da bir uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı sağlık çalışanlarının mobbing algısının örgütsel yabancılaşma düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemi, Afyonkarahisar il merkezinde faaliyet gösteren hastanelerde görev ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme ile ilgili sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İslami yaşam tarzının işten ayrılma niyetine etkisi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği
(Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2019)Turizm sektörü emek-yoğun özelliği taşıdığı için insan gücünün daha fazla kullanıldığı bir sektör olarak öne çıkmaktadır. Otel işletmeleri 24 saat hizmet anlayışı ile çeşitli departmanlarda birçok personelin istihdam ... -
Jeotermal kaynak kullanımı: Türkiye’deki termal oteller üzerine bir araştırma
(Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı termal otel işletmelerinde jeotermal kaynak kullanımının nereden ve nasıl temin edildiği, kullanım alanları, avantajları ve ikincil suların nerede ve nasıl değerlendirildiği açısından incelenmesidir. ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ...