On structural and intellectual dimensions of Anton Webern’s Music
Künye
Kızılay, M , Metin, İ . (2020). ON STRUCTURAL AND INTELLECTUAL DIMENSIONS OF ANTON WEBERN’S MUSIC . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 6 (11) , 88-103 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/658609Özet
Anton Webern is among the most important composer and music theorists of 20th-century music called as avant-garde. In the first stage of this study the ‘serial music understanding’ to which Anton Webern has contributed significantly in terms of theory and composition is presented in the context of the general situation of 20th century music. In the later stages, the component-complement connection of the composer's works and the simplicity principle, which is considered to be one of the most important building blocks of the music style, are discussed. In this process while making theoretical determinations through selected works of the composer, sensory and intellectual impressions in his works have been disclosed. In this way, it is expected that the composer will be understood better and the analysis will contribute to the theory, practice and listening processes. Anton Webern 20. yüzyıl müziğinin avangart (öncü) olarak tabir edilen önemli besteci ve müzik kuramcılarından biridir. Bu çalışmada ilk aşamada, 20. yüzyıl müziğinin genel durumu çerçevesinde, Anton Webern’in, kuram ve eser bakımından önemli katkılar sağladığı Seriyel “Dizisel” Müzik anlayışı sunulmaktadır. Sonraki aşamalarda, bestecinin yapıtlarındaki parça-bütün ilişkisi ve müzik stilinin en önemli yapı taşlarından biri olarak görülen sadelik ilkesi ele alınmaktadır. Bu süreçte, bestecinin seçilmiş eserleri üzerinden yapılan teorik saptamalarla birlikte, eserlerindeki duyumsal ve düşünsel izlenimler ortaya konmuştur. Böylelikle, bestecinin daha iyi anlaşılması ve incelemenin teori, icra, dinleme bakımından katkı sağlaması ön görülmüştür.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
6Sayı
11Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/658609https://hdl.handle.net/11630/8941
Koleksiyonlar
- Cilt 6 : Sayı 11 [10]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren Türkiye'deki müzik kurumlarına genel bir bakış
Sağer, Turan; Zahal, Onur; Gürpınar, Engin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)Bu çalışmada, Cumhuriyetin ilanından itibaren kurulan, hattaevveliyatı Tanzimat devrine kadar uzanan resmî müzik müesseselerininkuruluş, muhteviyat ve değişimlerine temas edilmiştir. Bu kurumlar, tasnifedilirken kronolojik ... -
Mehter müziğine avrupalı bakışı ve mehteranın klasik batı müziği üzerindeki etkileri
Mirzayev, Samir (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.01.2021)Araştırmanın amacı Avrupalı’nın Mehter müziğine bakışını, Mehteran’ın Klasik Batı müziği üzerindeki etkisini incelemektir. Kapsamı müzik alanı ile sınırlıdır. Yöntem olarak, çoğunlukla Orta ve Doğu Avrupa kaynaklarının ... -
Müziksel işitme okuma ve yazma dersinin ölçme-değerlendirme uygulamaları üzerine
Özdemir, Osman (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 04.02.2019)Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında okutulan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Dersinde eğitimcilerin ölçme değerlendirme uygulamalarında kullandıkları yöntemlerin ...